Indul a roham a kormányhivatalokba: kijött egy fontos közlemény - minden magyar tart ezektől a napoktól
A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium (KTM) szerdai közleményében arra hívják fel a figyelmet, hogy az ünnepnapok és áthelyezett munkanapok miatt
december 24-től január 5-ig a kormányablakokban és kormányhivatalokban korlátozott lesz az ügyintézés.
Az év végi leállás a földhivatalokat és az egészségbiztosítási ügyfélszolgálatokat is érinti, amit az Otthon Start Fix 3 százalékos lakáshitel iránt érdeklődőknek érdemes számításba venni – tették hozzá, azzal együtt, hogy a TB-jogviszonyigazolást személyesen, vagy e-papíron legkésőbb december 16-ig javasolt igényelni (az igazolás 30 napig érvényes). A kormányzat elektronikus ügyintézésre szolgáló honlapján a leállás idején is beadható kérelem, és még aznap megérkezik az igazolás az igénylő elektronikus tárhelyére, ha minden adatot hiánytalanul megadott – idézi a tájékoztatot az MTI.

A földhivatalok január 7-én nyitnak majd ki; a szünet alatt elektronikusan vagy postán érkező beadványokat január 5-től dolgozzák fel, a széljegyzést is ezzel a nappal végzik, a kérelmeket tehát érdemes december 23. előtt benyújtani.
Felhívták a figyelmet arra, hogy a halaszthatatlan ügyek intézése céljából az év végi leállás munkanapjain,
december 29-31-én országszerte 22 kormányablak és a Központi Kormányablak várja az ügyfeleket 8 és 12 óra között,
ezért érdemes még december 23-ig mindenkinek elintézni a lejáró okmányok megújítását és más hivatali ügyeket.
Az ügyintézésre e hét szombatja is rendelkezésre áll, december 13-án ugyanis egységesen 8-12 óra között tartanak nyitva a kormányablakok, ekkor kell ugyanis ledolgozni a december 24-i pihenőnapot – jelezték. A többi kormányhivatali ügyfélszolgálat most szombati nyitvatartásáról a kormányhivatalok hivatalos honlapján érdemes tájékozódni – áll a tárca közleményében.

