Az Erste Bank figyelmeztette ügyfeleit, hogy tervezett karbantartás miatt több szolgáltatása ideiglenesen szünetelni fog a következő hetekben – írja Blikk.
A bank tájékoztatása szerint november 21-én 22 órától másnap délelőtt 11 óráig, valamint december 4-én 22 órától december 5-én hajnali 3 óráig rendszerfejlesztési munkálatokat végeznek, ami miatt több digitális szolgáltatás átmenetileg nem lesz elérhető.

A fejlesztés ideje alatt több fontos szolgáltatás is szünetel: nem lesz elérhető a George App és Web, az internetes vásárlás, az azonnali átutalás indítása és fogadása, valamint a TeleBank, a Vállalati NetBank.
Továbbá az Electra, a Business MobilBank, az SMS-szolgáltatás, az API-csatorna, az online termékigénylés és a lakástakarék befizetések online felülete sem.
A karbantartás idején néhány szolgáltatás továbbra is működni fog: a bankkártyás vásárlás és készpénzfelvétel, a MobilePay, a weboldali funkciók, valamint a TeleBankon keresztül történő kártya- és George Web-tiltás zavartalan marad.
A bank hangsúlyozta, hogy a karbantartás idejére kijelölt napok hivatalosan bankszünnapnak számítanak, még akkor is, ha a leállás csak rövid ideig tart.
Miért állnak le a pénzintézetek?
A bankleállások általában tervezett, technikai karbantartások, amelyekre azért van szükség, hogy a pénzintézetek rendszerei biztonságosan, megbízhatóan és hatékonyan működjenek. Ilyenkor a bankok szoftverfrissítéseket végeznek, javítják a biztonsági hibákat, adatbázisokat szinkronizálnak, illetve új funkciókat vagy szolgáltatásokat vezetnek be.
A legtöbb esetben ezeket az időszakokat éjszakára vagy hétvégére ütemezik, amikor a legkevesebben használják az online felületeket. Bár a leállások átmenetileg kellemetlenséget okozhatnak, valójában a hosszú távú stabilitást és a kiberbiztonságot szolgálják.

