Péntek kora délután az elektronikus közigazgatás több hardvereleme meghibásodott. A szakemberek felvették a kapcsolatot a gyártó nemzetközi céggel, amely eszközhibát állapított meg, és azonnal megkezdték a hiba elhárítását. A hiba ezzel együtt sajnos érinti még mindig a felhőben tárolt receptek kiváltásának lehetőségét. Mivel ez a szolgáltatás vált már általánossá a gyógyszerek felírása és kiváltása terén, ezért rengeteg embert érinthet a probléma.
A hiba elhárításáig megoldás lehet, hogy amennyiben a beteg rendelkezik Felírási Igazolással, annak bemutatásával a felírt gyógyszereket a patika támogatással kiadhatja.
Amennyiben a beteg nem rendelkezik Felírási Igazolással, de bármilyen egyéb orvosi dokumentációban szerepel a felírt készítmény neve, hatáserőssége és adagolása, a gyógyszertár a felírt gyógyszert támogatás nélkül, teljes áron tudja a beteg részére kiadni a rendszer helyreállásáig. A papír alapú vényre felírt gyógyszerek a megszokott rendnek megfelelően, támogatással kiadhatók.

Ezen felül a Belügyminisztérium elrendelte, hogy az Országos Mentőszolgálat által üzemeltetett háziorvosi ügyeleti pontokon papír alapú receptírást is biztosítani kell. Az ügyeleti pontok elérhetőségéről a 1830-as hívószámon lehet érdeklődni.
Az EESZT helyreállításán a szakemberek folyamatosan dolgoznak, addig is az emberek türelmét kérték , ahogy helyreáll a szolgáltatás, közleményben jelezni fogjuk.

