Csalók a Gondosóra és a Yettel Magyarország nevével visszaélve megtévesztő e-mail üzenetekkel próbálták rávenni a címzetteket nem létező tartozásaik befizetésére – közölte a hazai mobilszolgáltató.
A tájékoztatás szerint a csaló e-mailek célja, hogy nyomást gyakoroljanak a címzettekre, és rávegyék őket számlatartozásuk befizetésére.
Az elkövetők ezzel a módszerrel a gyanútlan címzettek bankkártyaadatait próbálják meg kicsalni, hogy aztán nagy összegű terhelést tegyenek a számláikra.

A Yettel Magyarország felhívja mindenki figyelmét, hogy ne kattintson az ismeretlen e-mailekben található hivatkozásokra, ne adjon meg személyes vagy pénzügyi adatokat, és törölje az ilyen üzeneteket.
Mint írják, ha pedig bárki észlelte, hogy áldozatául esett a csalásnak, haladéktalanul lépjen kapcsolatba a bankjával.
A csaló e-mailek kapcsán nem történt adatvédelmi incidens, a csalók nem az érintett társaságok adatbázisait használják. A Gondosóra szolgáltatója megtette a szükséges jogi lépéseket.
A Gondosóra szolgáltatást minden 65 év feletti állampolgár ingyenesen használhatja, a szolgáltató ezért nem küld számlák befizetésre felszólító leveleket – olvasható a közleményben.
A készülék kisméretű vészhívó eszköz, amelyet a magyar állam biztosít 65 év feletti idősek számára, hogy szükség esetén gyorsan segítséget kérhessenek.
A szerkezet GSM- és GPS-alapú technológiával működik, így az idősek egyetlen gombnyomással kapcsolatba léphetnek a nap 24 órájában elérhető diszpécserszolgálattal, amely szükség esetén értesíti a hozzátartozókat vagy a mentőszolgálatot.
A Gondosóra célja, hogy növelje az egyedül élő idősek biztonságérzetét és támogatást nyújtson vészhelyzetekben.
(MTI)