Vásárlás 2020. augusztus 13.

Logóbotrány: kisvállalkozás szállt szembe az óriás Apple-lel

Fatima Vásárlás 2020. augusztus 13.
Kiakadt egy étkezéstervező applikáció logóján az Apple.

Az Apple jogi lépéseket tesz a Prepear, egy étkezéstervező alkalmazás ellen, amelynek célja az, hogy segítse a felhasználókat az elfogyasztott ételek számontartásában, kezelésében és az új receptek felfedezésében. Logójuk egy körte – ami “nyilván nagyon hasonlít az a technológiai óriás logójára”.

Kicsinálja a kisvállalkozásokat az Apple?

Az Prepear kísérletet tesz arra, hogy szimbólumát az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegy Irodájában (USPTO) védje meg, az Apple azonban azzal érvel, hogy a minimalista dizájnú gyümölcs levéllel befolyásolhatja az ügyfeleket, hogy az Apple-re asszociáljanak. A panaszra válaszul a Prepear tulajdonosa, a Super Healthy Kids Instagramon kezdett kampányba: világgá kürtölte, hogy az Apple ki akarja csinálni, mert árt az almás márkának. 

Apple
Fotó: Dinendra Haria/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

A Prepear alapítói hozzáfűzték: mivel csak öt csapattaggal rendelkező kisvállalkozásról van szó, így fájni fog az a sokszámjegyű összeg, amit fizetniük kell. “Őrült dolog, hogy az Apple ezt tucatnyi más gyümölcs emblémával rendelkező kisvállalkozással is megtette, emiatt sokan úgy döntöttek, hogy elhagyják logójukat vagy bezárják a boltot… Miközben a világ többi része támogatja a kisvállalkozásokat – különösen a járvány idején – , az Apple úgy döntött, hogy inkább nekimegy a mi kisvállalkozásunknak – tudatta a Prepear.

 

 

 

 

 

View this post on Instagram

Dear Instagram Friends- I NEED YOUR HELP! I know there are a lot of heavy things going on in the world right now, and this is nothing in comparison, but I need your help in a situation that is affecting me, my family, and my coworkers. Please help! Many of you know that I started a business called Prepear almost 5 years ago. It is an app that you can store all your recipes in one place, plan your meals, make grocery lists, and get your groceries delivered all in one place. Recently @apple yes, The trillion dollar Apple, has decided to oppose and go after our small business’ trademark saying our pear logo is too close to their apple logo and supposedly hurts their brand? This is a big blow to us at Prepear. To fight this it will cost tens of thousands of dollars. The CRAZY thing is that Apple has done this to dozens of other other small business fruit logo companies, and many have chosen to abandon their logo, or close doors. While the rest of the world is going out of their way to help small businesses during this pandemic, Apple has chosen to go after our small business. I’m not trying to get anyone to stop using or buying Apple products. I feel a moral obligation to take a stand against Apple's aggressive legal action against small businesses and fight for the right to keep our logo. We are defending ourselves against Apple not only to keep our logo, but to send a message to big tech companies that bullying small businesses has consequences. HOW YOU CAN HELP: 1 Sign the petition (link in my bio or in my stories) 2 Share that same link on Facebook, Instagram, Twitter, etc. http://chng.it/QPd2mRYW #savethepearfromapple

A post shared by Healthy Kids Recipes•Routines (@superhealthykids) on

 

 

 

 

 

Az 5 éve létrehozott biznisz alapítói elindították a Change.org petíciót, segítséget kértek a körte megmentéséhez az Apple-lel szemben, azt akarják, hogy a cupertinói vállalat hagyja meg a körte használatát logóként. Az alkalmazás készítői hozzátették, hogy a Dávid és Góliát viszony nem kellemes élmény, hiszen a világ egyik legnagyobb vállalatával állnak szemben, de elégedettséggel tölti el őket az, hogy más kisvállalkozások érdekében is kiállnak az óriással szemben, ezzel akadályozva a nagy tech-vállalkozások visszaélését a hatalmi helyzetükkel –  írja a Designtaxi.

Keresés az oldalon