A Spar és a Lidl egyaránt úgy látja, hogy a vásárlók között nagy népszerűségnek örvendenek az önkiszolgáló kasszák, és az üzletláncok is elégedettek az új rendszerekkel. Miközben a versenytársak az idei évre további bővítést terveznek, az Aldiban továbbra is csak a hagyományos kasszák működnek. A Beol megkérdezte a három üzletláncot, mi terveznek a pénztáros nélküli kasszákat illetően.

Az Aldi homályos választ adott
“Az Aldi Magyarországon egyelőre nem alkalmaz önkiszolgáló kasszákat. Természetesen a vállalat folyamatosan figyelemmel kíséri mind a fogyasztói igényeket, mind a technológiai lehetőségeket, amelyek újabb innovációra és magasabb ügyfélélmény nyújtására adnak lehetőséget, éppen ezért
a nemzetközi hálózaton belül jelenleg is több megoldást tesztel a kasszák fejlesztése és a fizetés további gyorsítása érdekében
– közölte a portál kérdésére az Aldi. Kiemelték, hogy a diszkont filozófia kialakítójaként egyszerű és kényelmes bevásárlást tesz lehetővé, amelyhez a kasszások gyors és hatékony munkavégzése is hozzátartozik, a gyorsan működő pénztár az áruházlánc egyik megkülönböztető jegye.
A Lidl összes üzletében meg fognak jeleni az önkiszolgáló kasszák
Több mint 1300 kassza működik 214 Lidl üzletben jelenleg is, ami üzletenként átlagosan 6 ilyen kasszát jelent, de a Lidl célja, hogy az önkiszolgáló kasszák minden magyarországi Lidl üzletben elérhetővé váljanak, így a telepítésük folyamatos.
Mint írták,
az önkiszolgáló kasszák rendkívül népszerűek a vásárlók körében: ahol elérhetők, a vásárlók több mint 40%-a választja őket fizetéskor.
Ugyan az önkiszolgáló kasszák bevezetése és fejlesztése kiemelt szerepet kap a Lidlnél, de a hagyományos kasszák is elérhetők maradnak, hogy teljes körűen kielégíthessék a vásárlói igényeket.
Hozzátették, az áruházi dolgozói létszámot semmilyen formában sem befolyásolja az önkiszolgáló kasszák bevezetése.
A Spar is folytatja a bővítést
“Az önkiszolgáló kasszák telepítésével az a célunk, hogy nőjön az áruházak kasszazónáinak áteresztőképessége és csökkenjen a fizetés miatt várakozással eltöltött idő.
A vásárlói visszajelzések egyértelműen azt mutatják, hogy a várakozás sokkal kisebb terhet jelent a vevők számára, amikor önkiszolgáló kasszánál állnak sorba
– közölte Maczelka Márk, a Spar Magyarország kommunikációs vezetője. Hangsúlyozták, hogy minden üzletben üzemeltetnek hagyományos kasszát is, a vásárlókra bízva a választást, és nem is tervezik, hogy ezen változtassanak. Megjegyezték, hogy az önkiszolgáló kasszák bevezetése nem volt hatással a munkavállalók számára.
A Spar 200 üzletében több mint 900 önkiszolgáló kassza működik országszerte. A forgalom mintegy 40 százalékát bonyolítják le a pénztáros nélküli kasszákon keresztül.
A telepítéseket idén is folytatják, és bizonyos üzletek esetében bővítést is tervez, mivel az eszközök növekvő népszerűséget mutatnak.