Most érkezett, minden magyar nyugdíjasnak üzentek: a megsérült élelmiszer-utalványokkal ez a teendő
A magyar kormány megbízásából a Magyar Posta a tervezett határidőre, október 15-re kézbesítette a nyugdíjas élelmiszer-utalványokat a több mint 2,3 millió jogosult részére – közölte a posta csütörtökön.
Mint írták, a postások naponta átlagosan több mint 75 ezer küldeményt kézbesítettek, de többször előfordult, hogy a napi mennyiség meghaladta a 120 ezer darabot.
Az át nem vett küldeményeket a Magyar Posta tíz munkanapig őrzi az értesítőn megjelölt letéti postán, ezt követően pedig visszaküldi a Magyar Államkincstárnak. A visszaküldött nyugdíjas élelmiszer-utalvány újbóli kiküldését legkésőbb november 14-ig a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóságától kérhetik az érintettek – jelezték.
Mit kell tenni a sérült utalványok esetén?
A Magyar Posta a közleményben felhívta figyelmet arra, hogy ha a nyugdíjas élelmiszer-utalvány a jogosult által történő átvételt követően megsérül (például a boríték felbontása során elszakad), akkor a sérült utalványokat a Magyar Államkincstár honlapján elérhető “Kérelem sérült vagy hiányos nyugdíjas élelmiszer-utalvány vizsgálata iránt” elnevezésű nyomtatvánnyal tudják megküldeni a Magyar Államkincstár Feldolgozó Központja részére. Ha a sérült élelmiszer-utalvány biztonsági elemei ellenőrizhetők, akkor a Magyar Államkincstár a visszaküldött utalványok értékével azonos összegben csereutalványt küld postai úton a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóság nyilvántartásában szereplő címre – közölték.

Folytatódik a pótlólagosan kiküldött küldemények kézbesítése
Kiemelték, hogy a pótlólagosan kiküldött küldemények kézbesítése tovább folytatódik: az ilyen küldemények esetében is érvényes, hogy a kézbesítést egy alkalommal kísérli meg a Magyar Posta, és amennyiben a címzett nem tartózkodik otthon, a kijelölt letéti postán a kézbesítést követő 10 munkanapon belül a címzett vagy meghatalmazottja is átveheti a juttatást.
Bővebb információt kérhetnek az érintettek a kormányzati ügyfélvonalon (1818), a külföldről hívható kormányzati ügyfélvonalon (+36 (1) 550-1858), a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóságán (1811) és a Magyar Államkincstár Nyugdíjfolyósító Igazgatóság külföldről hívható számán (+36 (1) 327-3308).
A sérült utalványokkal kapcsolatos és további hasznos információk a Magyar Államkincstár honlapján érhetők el – írj az MTI.
Nem lehet pénzre váltani az utalványt
Korábban megírtuk, hogy az utalvány célja kizárólag hideg élelmiszerek megvásárlása élelmiszerárusító helyeken, papíralapú fizetőeszközként. Az utalvány minden élelmiszerüzletben és őstermelőnél beváltható a rendeletben meghatározott érvényességi időn belül.
A vásárlás során címletértéken kell elfogadni, de nem lehet készpénzre átváltani.
Az utalvány nem számít jövedelemnek, ugyanakkor nem is öröklődik.
A program teljes költségét az állam állja. A kereskedők bármely banknál beválthatják az utalványokat, a pénzintézetek pedig nem számíthatnak fel díjat vagy jutalékot.

