A vállalat a 24.hu-nak küldött közleményében úgy fogalmazott, hogy a jövő a piactér-modellben rejlik, amely lehetővé teszi a magyar vállalkozások bekapcsolását a régiós e-kereskedelmi vérkeringésbe. Az eMAG szerint ez az irány kínálja a leghatékonyabb működést, és ennek szellemében már 2024-ben elindult egy átfogó üzleti modellváltás. A folyamat végpontjaként zárt be most az egyetlen megmaradt bolt.
A modellváltás nem csak a flagship üzlet végét jelentette: 2024 nyarán elbocsátások is történtek, az offline hálózat nagy részét pedig felszámolta a cég. Az Etele Plázában működő egység mindössze egy évvel élte túl a társait.
Az eMAG rövid története
A romániai alapítású eMAG 2001 óta van jelen a piacon, és kevesebb mint húsz év alatt több mint egymilliárd eurós értéket ért el. A céget Radu Apostolescu, Dan Teodosescu és Bogdan Vlad indította, majd 2009-ben az Asesoft Distribution szerezte meg a részvények többségét.
Az ezt követő gyors növekedés tette lehetővé, hogy a vállalat Kelet-Európa legnagyobb online áruházává váljon.

Fotó: Getty Images
2012-ben a holland–dél-afrikai Prosus | Naspers többségi tulajdonrészt szerzett a cégben, ezzel új szakasz indult: Bulgária, Magyarország, majd Lengyelország következett a nemzetközi terjeszkedésben. Bár a lengyel piacról 2020-ban kivonultak, Magyarországon tovább erősítettek: 2019-ben felvásárolták az Extreme Digitalt, amely 2022-re teljesen beleolvadt az eMAG rendszerébe.
Az offline boltok 2020-ban nyitottak öt egységgel, ezekhez csatlakozott 2021 nyarán az Etele Pláza flagship üzlete. Mostanra azonban a teljes fizikai hálózat megszűnt, és a cég kizárólag online térben folytatja működését.

