A magyar cukrászdákban is egyre népszerűbbek a gyümölcsnek látszó mousse-desszertek, amelyek ára akár meg is haladhatja a 3000 forintot – írja a Kkvmagazin.com.
A TikTok videókból indult desszertdivat ma már a hazai cukrászdákban is hódít: kívülről gyümölcsnek tűnnek, belül mousse, karamell, piskóta és csokoládé rétegei találhatóak. Itthon sem olcsóak ezek a sütemények, de a vásárlók így is sorban állnak érte.

A magyar vonal meghatározó alakja Jakabfi Dávid nagykanizsai cukrászmester, aki szerint az online közösségi tér teljesen újrarajzolta az édességek árazásáról alkotott képet. A francia Cédric Grolet indította el a trendet Párizsban, amikor elkészítette az első szemfényvesztő gyümölcsdesszerteket.
@jakabfidavid Cím: Nagykanizsa Jakabkúti utca 5. #nagykanizsa#jd#cukrászda#fagyizó#fagyi#fagylalt#realisticfood#realisticdessert
A közösségi oldalakon villámgyorsan népszerűek lettek azok a videók, amelyeken ezeket a desszerteket vágják ketté, felfedve belső szerkezetüket. Az ilyen, úgynevezett „cut open” videók milliós nézettséget értek el, és globális szinten elindították a mousse-lázat.
Az élethű megjelenéshez speciális technológia szükséges: a mousse-t szilikonformákban fagyasztják le, ezután festékszóróval és fényes tükörglazúrral hozzák létre a gyümölcs héját, magházát és finom redőit. Ennek köszönhető, hogy egy tányéron lévő málna vagy zöld alma első ránézésre tényleg összetéveszthető a valódi gyümölccsel.

