A streamingszolgáltató szeptembertől emeli az egyéni prémium előfizetések árát több régióban – így Európában, Latin-Amerikában, Dél-Ázsiában, a Közel-Keleten, Afrikában és az ázsiai-csendes-óceáni térségben is.
A prémium egyéni csomag 10,99 euróról 11,99 euróra emelkedik – ez közel 13,9 dollárnak, vagyis mai árfolyamon kb. 4700 forintnak felel meg – közölte a Reuters.
A cég közlése szerint a felhasználók e-mailben kapnak tájékoztatást az áremelésről, de a konkrét országokra és árakra nem tértek ki részletesen – a változások azonban már több helyen, így Magyarországon is életbe léptek.
Az egyéni csomag ára 1990 Ft-ról 2190 Ft-ra nőtt – írja a HVG. A hallgatói csomag 1090 Ft helyett már 1190 Ft. A Duo csomag ára 2690 Ft-ról 3090 Ft-ra emelkedett.

A Családi csomag 3290 Ft helyett már 3690 Ft, de a szolgáltatás változott is: A „Családi 4” már csak 4 fiókot tartalmaz a korábbi 6 helyett. Aki továbbra is 6 felhasználót szeretne kezelni, annak az új „Családi 6” csomag érhető el 4090 Ft-ért.
A nyereségesség volt a cél
A háttérben a vállalat nyereségességi törekvései állnak: a legutóbbi pénzügyi jelentés szerint a Spotify előfizetői bázisa nőtt ugyan, de az adóterhek és egyéb költségek miatt a profit elmaradt a várttól. Az áremelésekkel és költségcsökkentő intézkedésekkel sikerült elérni, hogy 2024-ben először éves szinten is nyereségesek legyenek.
Eközben a cég nemcsak a zenei, hanem a videós tartalmak terén is bővül: a Spotify Partner Program egyre több alkotót vonz, és ez jelentős tartalombővülést hozott.
Az Egyesült Államokban már kedvezően fogadták, hogy a Spotify az új appfrissítésben megjelenítheti az előfizetési díjakat és külső fizetési linkeket – ez az Apple-lel való jogi viták rendezésének eredménye. Ha hasonló szabályozás jön Európában, az a Spotify-nak (és más fejlesztőknek is) kedvező lenne.

