Elárasztanak az előfizetési levelek, amik lassan ellepik a postafiókodat? A napi akcióértesítők, a régen elfeledett blogok heti hírlevelei, vagy éppen azok az akciós ajánlatok, amik már évek óta nem érdekelnek, gyorsan felhalmozódhatnak. A Gmail új „Feliratkozások/ Előfizetések kezelése” funkciójával most könnyedén átláthatod és rendszerezheted ezeket az e-maileket, és egyetlen helyen szabadulhatsz meg azoktól, amelyekre már nincs szükséged – írja a Google hivatalos blogján.
Az új felület automatikusan listázza az aktív feliratkozásaid, az alapján, hogy melyik feladók küldték a legtöbb levelet az elmúlt hetekben.
Egy kattintással megnézheted az adott feladótól érkező összes levelet, és ha úgy döntesz, azonnal le is iratkozhatsz róluk – a Gmail pedig helyetted elküldi a leiratkozási kérelmet.
A Gmail mindig is azon dolgozott, hogy távol tartsa a nem kívánt leveleket a postafiókodtól. Az egykattintásos leiratkozás lehetősége tovább növeli az irányítást az e-mailek felett, így tényleg csak azt kapod majd meg, amit szeretnél. Az új „Feliratkozások/Előfizetések kezelése” nézet pedig még egyszerűbbé teszi, hogy eldöntsd, mi maradjon és mi menjen.

Emellett a Gmail biztonságának növelésére is nagy hangsúlyt fektet a cég: a szolgáltatás több, mint 99,9%-ban kiszűri a spameket, adathalász és rosszindulatú leveleket, ráadásul a legújabb mesterséges intelligencia alapú védelem 35%-kal csökkentette a csaló e-mailek számát is.
Még nem mindenkinél jelenik meg a Gmail új funkciója
A nézet eléréséhez a beérkező levelek bal felső sarkában található navigációs sávra kell kattintani, ám ez a lehetőség egyelőre még nem érhető el mindenkinél.
A Google közlése szerint a funkció bevezetése már megkezdődött a webes felületen, míg Androidon és iOS-en a következő hetekben válik elérhetővé a Google Workspace, Workspace Individual, valamint a személyes Google-fiókot használó felhasználók számára. A teljes bevezetés fokozatosan történik, így az új lehetőség megjelenése akár több napot is igénybe vehet.
