Wizz Air-vezér a reptéri káoszról: nincs gyors megoldás

Startlap Utazás
Váradi József a légiforgalmi irányításban jelentkező munkaerőhiányt tartja a fő problémának.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója a Politico podcastjában beszélt a légiközlekedési problémákról, szerinte az ágazat és a kormányok alábecsülték a pandémia utáni fellendülés gyorsaságát.

Az utazni kívánók száma jelentősen megnőtt, miután megszűntek a járvány miatti korlátozások Európában. Idén nyáron elérheti az utasszám a lezárások előtti szint 90 százalékát – írja a Turizmusonline a Politico interjúja alapján.

Wizz Air
Fotó: Getty Images

Az ágazat azonban munkaerőhiánnyal küzd, amit súlyosbítanak a sztrájkok is.

Az utasoknak sokkal tovább kell várakozniuk, rengeteg a késő, törölt járat, több repülőtéren is káosz alakult ki. A londoni Heathrow repülőtér például felszólította a légitársaságokat, hogy szüneteltessék a jegyértékesítést, és napi 100 ezer utast engedélyezett csak. Az amszterdami Schiphol repülőtér is hasonló utasforgalmi korlátozásokat vezetett be.

Váradi szerint nem várható gyors javulás, ezen a nyáron már biztosan nem áll helyre a rend, de a Wizz Air is változtat a repülési rendjén az optimalizálás reményében.

Váradi a légiforgalmi irányításban jelentkező munkaerőhiányt jelölte meg fő problémaként.

“Ez egy nagyon nehéz terület, ahol nagyon nehéz az embereket kiképezni. Ez két-három év, így nincs gyors megoldás”

– mondta. Hozzátette, szerinte a nemzeti kormányoknak többet kellett volna tenniük az újraindításra való felkészülés érdekében.