Az Universal Air május végén váratlanul törölte valamennyi menetrend szerinti járatát, így Pécsről sem indulnak gépek. Ez az utasokat és a repülőtér működését is érzékenyen érintette.
Bár hivatalosan nem jelentett csődöt a légitársaság, a hasonló leállások és csődesetek gyakoriak a légi közlekedésben, az utazók pedig különösen védtelenek ezekben a helyzetekben – írja a Pénzcentrum.
Az ECTAA (Európai Utazási Irodák és Utazásszervezők Szövetsége) – kötelező csődvédelmi alapot javasol a légi, amit a magyar MUISZ (Magyar Utazási Irodák Szövetsége)is támogat, hogy mérsékeljék a járatleállások következményeit és gyorsabbá váljon a kártérítés.
A legtöbben jóval az indulás előtt veszik meg a repülőjegyet, így a pénz a légitársaság kezébe kerül – egy csőd esetén azonban akár évekig is eltarthat, mire az utas visszakapja az összeget, mivel a kártérítést csak a felszámolási folyamat során kaphatják meg.

A legutóbbi légitársaság csődje 2025. április 30-án volt: az Air Belgium fizetésképtelenné vált és csődeljárás alá került.
A következmény az lett, hogy jelenleg mintegy 8 millió eurónyi visszatérítési igény maradt kifizetetlenül, melyből több mint 5 millió euró az utazási irodák és utazásszervezők által eladott jegyekhez kapcsolódik.
Holczinger Zoltán, a MUISZ (Magyar Utazási Irodák Szövetség légiközlekedés bizottságának tagja, a Weco-Travel online értékesítési vezetője elmondta, az elmúlt évek tapasztalatai alapján is a leggördülékenyebb eljárás esetében is legalább 4 évet vesz igénybe.