Új, éjszakai buszhálózat indul Európában: az ülések egyetlen gombnyomással ággyá alakulnak a járatokon
Idén ősszel új éjszakai buszhálózat indul Európában, amely a kontinens kulcsfontosságú turisztikai célpontjait köti össze, számol be az Euronews. A svájci Twiliner közlekedési vállalat által működtetett szolgáltatás fő célja, hogy kényelmesebb alternatívát nyújtson az éjszakai buszozásra.
Pihentető utazás Európa-szerte
A Twiliner első luxus-buszjáratai a tervek szerint 2025 novemberében indulnak, és Svájcban, Luxemburgban, Belgiumban, Hollandiában és Spanyolországban állnak majd meg. Ezek lesznek Európa első olyan éjszakai buszai, amelyek
ülései gombnyomással ággyá alakíthatók,
így az utasok bármikor kényelmesen pihenhetnek. A 21 hely – 18 a felső szinten, 3 az alsó szinten – a repülők kereskedelmi osztályát idézi, párnákkal és takarókkal felszerelve. Minden üléshez tartozik elektromos csatlakozó, asztal, olvasólámpa és ingyenes wifi, valamint egy kis tárolórekesz a személyes tárgyaknak. Az alsó szinten tágas fürdőszoba és öltöző áll rendelkezésre, ahol az utasok felkészülhetnek a pihenésre – bár zuhanyzó nem lesz a fedélzeten.
Az utasok egy nagyméretű, a Twiliner előírásainak megfelelő bőröndöt (maximum 23 kilogramm; 80 x 50 x 35 cm) és egy kézipoggyászt (maximum 5 kilogramm; 50 x 30 x 20 cm) vihetnek magukkal az útra. További tárgyak, például kerékpár, sífelszerelés és szörfdeszka is felvihető a fedélzetre, amennyiben azok helyét előre lefoglalták.
Az éjszakai buszhálózat 2028-ig 25 európai várost kíván összekötni, jelentette be az üzemeltető cég.
Novemberben két vonalon indulnak a buszok: ZürichbőlAmszterdamba, megállva Bázelben, Luxemburgban, Brüsszelben és Rotterdamban; valamint ZürichbőlBarcelonába, Gironában megállva. A buszok hetente többször közlekednek majd, az árak pedig 180 euró (71 ezer forint) körül kezdődnek egy irányba.
A Twiliner megjegyzi, hogy szolgáltatásuk nem elérhető a kisgyermekes családok számára: öt év alatti gyermek nem léphet a fedélzetre. Az idősebb gyerekeket szívesen látják , “amennyiben ismerik a hosszú távú utazás szabályait, és tiszteletben tudják tartani a csendes környezetet”, jelentette ki a vállalat.
A vállalat célja végső soron az, hogy a jelenlegi éjszakai vonatközlekedést kiegészítő, az egész kontinensen átívelő buszhálózatot hozzon létre, és három éven belül összekapcsolja Európa 25 leglátogatottabb városát. Hozzáteszik, hogy a járművek HVO-dízelüzemanyaggal működnek, amely hulladékzsírokból és növényi olajokból nyert megújuló üzemanyag – így tehát az éjszakai busz igénybevétele jóval fenntarthatóbb, mint a kontinensen belüli rövid repülőutak.
A borítókép illusztráció! Fotó: Getty Images

