Késnek a Temu szállításai, amiről számos magyar vásárló osztott meg képernyőképeket a közösségi médiában – írja a Világgazdaság. A fennakadások oka a Ragasa szupertájfun, amely a hét elején sújtotta Kínát, és jelentősen megzavarta a kereskedelmi útvonalakat.
A kínai platform üzenetét többen is nyilvános Facebook-csoportokban tették közzé, ahol azonnal megindult a kommentáradat. Egy képernyőkép tanúsága szerint a Temu így értesítette ügyfeleit: „Vészhelyzet! Fontos értesítés: A csomagja szállítása a Nando tájfun miatt késik.”
A Temu után már az Aliexpress is csúszást jelentett be
Több vásárló hasonló üzenetet kapott, és sokan aggódva kérdezték, mennyit késhet a rendelésük. Volt, aki rendezvényre szánt terméket rendelt, és jelezte: ha nem érkezik meg időben, kénytelen lesz lemondani, mert nem tudná felhasználni. Egy másik hozzászóló például azt írta, hogy fotózásra vásárolt ruhát, és ha a szállítás nála is csúszik, vissza kell mondania a rendelést.

Egyes felhasználók szerint nemcsak a Temu, hanem az AliExpress is küldött hasonló üzenetet. Mások arról számoltak be, hogy a rendeléseik hetek óta a lengyel határon várakoznak, és nem értik a késlekedés okát.
A szupertájfun, ami már a csomagküldésre is hatással van
A Ragasa szupertájfun az idei legerősebb trópusi ciklonnak számít. Rövid idő alatt extrém viharrá erősödött, 270 kilométer/órás szélsebességgel.
Először a Fülöp-szigetek Cagayan tartományát sújtotta, majd Tajvant, Hongkongot, Makaót és Dél-Kínát is elérte. Tombolása során árvizeket, földcsuszamlásokat és súlyos infrastrukturális károkat okozott.

