A Temu belép az élelmiszerpiacra, így komoly konkurenciát jelenthet idővel majd az Aldi, a Lidl és a Tesco számára – írja a Pénzcentrum.
A kínai online óriásvállalat Európában az élelmiszer-kereskedelem felé nyit, ami a megszokott boltláncoknak jelentős versenyt támaszthat.
A vállalat hivatalosan bejelentette, hogy az élelmiszer-forgalmazás bevezetésével tervezi bővíteni európai termékválasztékát és javítani a vásárlói élményt.
A nagyvállalat Németországban már sikeresen elindította ezt a szolgáltatást; a Wurstbaron nevű húskészítménygyártó például már hónapok óta forgalmaz a Temun keresztül, és elégedett a tapasztalatokkal.
A cég a németországi piac után nem lassít, terveik szerint további európai országokat, egyebek mellett Svájcot is megcélozzák.
Ezek a tervek főként azokat a hagyományos üzletláncokat érinthetik érzékenyen, amelyek már kiépítették saját online jelenlétüket.

A vállalat európai terjeszkedése összességében sikeres, noha Magyarországon jelenleg problémák adódnak az új futárpartnerükkel, az iMile Hungary működésével. Az olcsó termékek népszerűsége ugyanakkor töretlen, és óriásit hasít ki jelenleg is az online webáruházak piacából.
Az élelmiszereknél a Temu más stratégiát követne: a kínai behozatal helyett európai beszállítókkal dolgozna, ami gyorsabb szállítást és a helyi igényeknek megfelelő kínálatot tenne lehetővé.
A cég hatalmas előnye az, hogy óriási rutinnal rendelkezik az online térben, a csomagok kezelésében, szállításában.
Viszont élelmiszerbiztonsággal kapcsolatban a jövőben jelentős figyelmet kell fordítania a Temunak a szigorú európai szabályok betartására.
