A gyártó szerint a probléma a gyártási folyamat során keletkezhetett: egyes készülékek esetében hibás lehet az alaplap, ami akadályozhatja a telefon megfelelő működését. Az érintett modellek visszahívása és az ingyenes csereprogram 2025. július 21-én indult el – írja a Chip.de.
A felhasználóknak érdemes ellenőrizniük, hogy az ő készülékük is érintett-e.
Ehhez először meg kell keresni a telefon IMEI-számát, amit megtalálunk a beállítások között a Telefoninfó menüpontban, vagy az eredeti dobozon. Ezt a számot aztán a Sony hivatalos weboldalán kell megadni, ahol rögtön kiderül, hogy a készülék érintett-e. Amennyiben igen, a vállalat egy külön kapcsolatfelvételi ponton keresztül intézi a további lépéseket.
Fontos, hogy az érintett Xperia 1 VII modellek tulajdonosai mihamarabb készítsenek biztonsági mentést az adataikról arra az esetre, ha készülékcsere válna szükségessé.
A Sony hangsúlyozta, hogy akik nem az érintett szériából vásároltak, azoknak nincs mitől tartani, mivel a hibát időközben kiküszöbölték.

Kivonulhat az európai piacról a cég
Ez nem az első probléma, amivel a Sony legújabb zászlóshajó telefonja szembesült. A cég több piacon is visszavonulót fújt: Finnországban például teljesen kivonult, ami arra utalhat, hogy más európai országokban is leállhat az értékesítés a hagyományos üzleteken keresztül. Jelenleg az online értékesítésre és a saját webáruházára koncentrál a vállalat. A Sony ugyanakkor egyelőre nem nyilatkozik egyértelműen az európai piacról való esetleges kivonulásról, de azt ígéri, hogy a garanciális és frissítési kötelezettségeinek továbbra is eleget tesz.
Az Xperia 1 VII jövője így továbbra is bizonytalan, de ha te is ilyen készüléket használsz, nem érdemes halogatni az ellenőrzést.
