Ausztriában már terjed az újfajta pénztár: kikészültek tőle a vásárlók
A Hofer váratlan újítást vezetett be a kasszáknál a hatékonyság növelése érdekében. Karintiában és több más helyszínen két kártyaterminállal szerelték fel a pénztárokat, ami komoly vitákat váltott ki szerte Ausztriában – számolt be a 5Min.

A dupla kártyaterminál célja a vásárlási folyamat felgyorsítása: míg az egyik vásárló még fizet vagy csomagolja a vásárlásait, a másik már elkezdhet fizetni.
Maga a Hofer hangsúlyozza, hogy a cél a vásárlás „ nyugodtabbá és hatékonyabbá tétele ”, de egyes vásárlók szerint ennek ellentétét sikerült elérniük.
„Stressz vásárlási élmény helyett”
Egy karintiai influenszer, Laxobu videója a TikTokon nagy vitát indított el. A fiatal nő szerint rendkívül stresszes volt a két terminállal a bevásárlás. A felvételt több tízezren látták, és a vélemények megoszlanak: míg egyesek „nagyszerűnek” értékelik az új rendszert, mások „furcsának” vagy „nyomasztónak” találják.
„Igen, nálunk is – tiszta stressz a Hoferben. Mindig teljesen kimerülten jövök ki onnan” – írja egy hozzászóló. „Mi??? Neeeem!! Amúgy is mindig stresszes vagyok a Hoferben” – írja egy másik. Van, aki azt mondja, már eddig is olyan hektikus volt számára a Hoferben a fizetés, hogy emiatt évek óta nem is jár oda, mások pedig az időseket sajnálják, akiknek még nagyobb nehézséget okozhat, hogy az áruk már mozognak a futószalagon, miközben ők még csomagolnának.
@laxobu i finds schwierig aber klar menschen regen sich auf wenn se a minute an der kassa warten ABER IS DES SO SCHLIMM? #gesellschaft#hofer#einkaufen♬ Originalton – laxobu
Pozitív hozzászólások is érkeztek bőven. „Szerintem ez a rendszer nagyon klassz” – jelentette ki valaki, egy felső-ausztriai hozzászóló pedig konkrét érvet is mond, hogy miért tetszik neki a rendszer: mert „így több idő marad a pakolásra”. „Én azért járok a Hoferbe, mert olcsó. Ha „vásárlási élményre” vágyom, akkor elmegyek egy delikáteszbe” – fejtette ki egy harmadik Hofer-rajongó.
A Hofer szerint az új rendszer csökkenti a stresszt
A diszkont hangsúlyozza, hogy az innováció célja a vásárlók előnyeinek növelése. „Ez lehetővé teszi vásárlóink számára, hogy nyugodtan becsomagolják a termékeiket, miközben a következő vásárló fizetési folyamata már megkezdődik” – idézte a Hofert a Kurier . A Hofer a hatékonyságra fókuszál, vagyis a lényeg időmegtakarítás és a várakozási idő csökkentése mindenki számára – közölték.

