Bár a REpont-rendszer a statisztikák szerint kiemelkedően működik, sok vásárló tapasztalja meg az időszakos leállásokat és a palackok nehézkes visszaváltását – írja Blikk. A MOHU álláspontja egyértelmű: a gépek leállásának elsődleges oka a boltok által elmulasztott napi szintű karbantartás.
A cég szerint a legtöbb félreértés a takarítási feladatok megoszlása körül van. A MOHU hangsúlyozza, hogy a visszaváltó automaták alapos, évi kétszeri nagytakarítása az éves karbantartás része, ezt ők végzik.
Hangsúly a takarításon
Ez azonban nem helyettesíti a napi szintű tisztítást, ami a boltok szerződésben vállalt feladata. A probléma forrása a cég szerint pontosan itt keresendő: a statisztikáik azt mutatják, hogy az üzletek túlnyomó többségében, mintegy 80 százalékában a napi takarítási feladatok nem valósulnak meg maradéktalanul. Így a megfelelő karbantartás hiánya jelentősen csökkenti a visszaváltó gépek hasznos élettartamát.

Az elhanyagolt, koszos berendezések jóval gyakrabban utasítják vissza a palackokat vagy csak többszöri próbálkozásra fogadják el azokat, ami a vásárlói élményt rontja és a gépsor előtti torlódáshoz vezet. Illetve időnként a gépek leállásához, amit a bolti személyzetnek kell kezelnie.
A MOHU kiemeli, hogy a boltoknak fizetett kezelési díjban a napi átlagos öt és fél óra munkaerőköltséget is figyelembe vették, ami fedezetet nyújtana ezekre a feladatokra. A cég szerint a legtöbb leállás oka továbbra is a helyben, vagyis a boltban megoldandó karbantartás hiánya.
A kereskedők sem mindenben elégedettek
A kereskedők ezzel szemben panaszkodnak a visszaváltott palackok lassú elszállítására és a működtetéshez szükséges eszközök (például zsákok) akadozó ellátására is, amelyek szintén hozzájárulhatnak a gépek leállásához.
A MOHU erre azt válaszolja, hogy 250 járműből álló flottával dolgoznak, és bár ekkora rendszernél előfordulhatnak fennakadások, a boltok jelzéseit követően a lehető legrövidebb időn belül orvosolják a problémákat. Az üzletek egy külön e-mail címen jelezhetik, ha valamiből kifogynak, amit a MOHU a következő napon pótol.
A tapasztalatok szerint azok a boltok, amelyek folyamatosan nyomon követik a forgalmukat és előre jeleznek, nem is tapasztalnak leállásokat készlethiány miatt.

