Az OTP Banknál csütörtök délelőtt technikai hiba miatt több ügyfél számlájáról duplán vonták le néhány korábbi vásárlás összegeit – adta hírül az Index.hu, miután több piaci forrásból is értesültek a problémáról.
A gond egy külső szolgáltató hibájából eredt, és a pénzintézet már dolgozik a duplikált tranzakciók kiszűrésén, valamint az érintett számlaegyenlegek helyreállításán.
Az OTP elnézést kért a hiba miatt az ügyfelektől.
Habár nem tömeges a jelenség, számos piaci szereplő megerősítette az Indexnek, hogy valóban több tranzakció is kétszer jelent meg. A bank hangsúlyozta, mindent megtesz, hogy visszaállítsa a helyes állapotot az ügyfelek számláin.
Mikor fordulhat elő technikailag dupla terhelés?
Dupla terhelés – vagyis amikor egy vásárlás összegét kétszer vonják le a vásárló bankszámlájáról – több okból is előfordulhat, és komoly kellemetlenséget okozhat az érintetteknek.

Az egyik leggyakoribb oka, hogy a kártyás fizetési rendszerben technikai hiba lép fel: például a tranzakció feldolgozása során kétszer kerül elküldésre ugyanaz az összeg, vagy a rendszer újraindítja a fizetési folyamatot.
Előfordulhat az is, hogy egy külső szolgáltató – például a bank vagy a fizetési rendszer üzemeltetője – oldalán jelentkezik olyan zavar, amely miatt ugyanazt a vásárlást többször is rögzítik.
A bankok előzékenyek ilyen esetben, de érdemes figyelemmel kísérni a számlatörténetet is
Az is megtörténhet, hogy a vásárlás során ideiglenes terhelés (zárolás) jelenik meg, amelyet később a tényleges terhelés követ, és ez átmenetileg duplikált fizetésnek tűnhet. Bár ezek a zárolások idővel automatikusan megszűnnek, addig is csökkenthetik a számla elérhető egyenlegét.
A bankok rendszerint visszavonják a tévesen rögzített tranzakciókat, amint a hibát felismerik, de az ügyfeleknek érdemes figyelniük a számlatörténetükre, és probléma esetén mielőbb jelezni a bankjuk felé.

