A legtöbb online értékesítési oldalon, mint például a Vinted, Amazon, valamint a márkák saját oldalain a vásárlók szinte mindig védettek. Előfordulhat, hogy egy csomag sérült állapotban érkezik meg, vagy hogy nem megfelelően, vagy nagy csúszással kerül kiszállításra. Szerencsére ilyenkor lehetőség van a pénz visszatérítésére, vagy a visszaküldésre – írja a Journaldesfemmes.
A probléma az, hogy egyes csaló vásárlók kihasználják ezeket a lehetőségeket, a kereskedők és eladók rovására.
A jelenségnek már neve is van: szállítási csalás, és úgy tűnik, egyre többen alkalmazzák ezt a trükköt. Miután véglegesítik a rendelésüket és megkapják a csomagot, felhívják az ügyfélszolgálatot. Azt állítják, hogy soha nem kapták meg a rendelést, hogy visszakapják a pénzüket. Az eredmény: a termék náluk marad, és ingyen jutnak hozzá. Gyakran azt használják ki, hogy a futárok nem mindig kérnek aláírást a csomag átvételekor. Néha a csomagot egyszerűen az ajtó előtt hagyják, így bárki hozzáférhet. Ilyenkor mondhatják, hogy üres csomagot kaptak.

Mások visszaküldik a csomagot, és azt állítják, hogy nem az általuk rendelt terméket kapták. Van, aki még a csomag tartalmát is kicseréli egy olcsóbb termékre. A Jonak márka vezetője azt is tapasztalta, hogy visszaküldött csomagok “tele voltak homokkal vagy tésztával, hogy megfelelő súlyúnak tűnjenek”. “Az év eleje óta több mint 2000 visszatérítési kérelmet kaptunk olyan csomagokkal kapcsolatban, amelyeket állítólag soha nem kaptak meg, ötször annyit, mint tavaly” – tette hozzá egy LinkedIn posztban.
Az ilyen visszaküldési vagy szállítási csalások büntetendők a törvény szerint. Aki ilyesmivel próbálkozik, akár 7 év börtönbüntetést és 375 000 euró pénzbírságot is kaphat.