Ezt árulja el rólad, ha inkább sorba állsz az önkiszolgáló kassza választása helyett
Érdekes különbség figyelhető meg azok között, akik az önkiszolgáló kasszákat választják, és azok között, akik inkább kivárják a sorukat a hagyományos pénztáraknál. Azoknak, akik szándékosan elkerülik az automatizált kasszákat, jellemzően vannak közös, jól felismerhető tulajdonságaik. A hagyományos fizetési mód választása sokkal többet elárul róluk, mint azt elsőre gondolnánk – írja a Culturebydesign.

Néhány tulajdonság talán meg is fog lepni. És ha te is a „sorban állók” táborába tartozol, lehet, hogy magadra ismersz:
Az emberi kapcsolatok értékelése
Egy olyan világban, ahol a technológia egyre inkább átveszi az irányítást, egyesek még mindig ragaszkodnak az emberi érintkezéshez. Azok, akik inkább kivárják a sort, általában értékelik a szociális interakciókat. Nem érzik időpazarlásnak a sorban állást – inkább lehetőséget látnak benne arra, hogy – még ha csak egy köszönés vagy pár szó erejéig is – kapcsolatba kerüljenek másokkal.
Ez a hozzáállás társaságkedvelő személyiségre utal, aki értékeli a mindennapok apró, emberi pillanatait.
Figyelem a részletekre
Az automata kasszákat kerülők másik gyakori jellemzője a precizitás és a részletek iránti érzékenység.
A szabályok betartása, a hibák kiszűrése, a rendszeres kontroll – mindez egy alapos, lelkiismeretes személyiségre utal. A sorban állás tehát nem csak türelem kérdése – sokszor a tökéletességre való törekvés jele is.
A türelem erény
A mai világban, ahol minden a gyorsaságról szól, a türelem régimódinak tűnhet. De azok, akik hajlandóak kivárni a sorukat, gyakran tudatosan vagy öntudatlanul is gyakorolják ezt az erényt.
Nem bosszankodnak, ha várni kell – elfogadják, hogy bizonyos dolgokra érdemes időt szánni. Tudnak lassítani, még egy olyan hétköznapi helyzetben is, mint a bevásárlás.
A személyes kiszolgálás értéke
Azok, akik a hagyományos kasszát választják, gyakran fontosnak tartják a személyes kiszolgálást. Értékelik a pénztárosok munkáját és szaktudását – tudják, hogy ők többek, mint egyszerű áruleolvasók.
Számukra a kedves gesztusok – egy mosoly, egy üdvözlés vagy egy hasznos megjegyzés – valódi értéket adnak a vásárlási élményhez.
Ez a választás gyakran egyfajta tiszteletet is tükröz az emberi munka iránt. Egy egyszerű, de jelentőségteljes módja annak, hogy megbecsüljék a kereskedelmi láncban dolgozó embereket.
Tudatos távolságtartás a technikától
Vannak, akik bár nem ellenségei a technológiának, de nem is szeretnének teljesen rábízni magukat. Sokan nem azért választják a hagyományos pénztárakat, mert nem tudják kezelni az automatákat – hanem azért, mert szeretnék megőrizni a függetlenségüket.
A lassabb tempó elfogadása
Az állandó rohanás világában sokan tudatosan próbálnak lassítani – még akkor is, ha csak annyiról van szó, hogy nyugodtan bevásárolnak. Számukra a sorban állás nem idegesítő kötelezettség, hanem lehetőség arra, hogy egy kicsit lelassuljanak.
A közösséghez tartozás érzése
Sokan nem csak a vásárlás miatt mennek boltba – hanem a közösséghez való kapcsolódás miatt is.
Ezek az emberek értékelik a pénztárosokkal folytatott beszélgetéseket, a spontán társalgást más vevőkkel, vagy akár csak egy mosolyt, egy bólintást. Számukra ezek az apró interakciók mélyebb kapcsolódást jelentenek a környezetükhöz, a lakóhelyükhöz – a közösségükhöz.
Szóval ha legközelebb valaki inkább a sort választja az automata helyett, lehet, hogy éppen egy ilyen közösségi pillanatot keres – nem pedig a gyorsaságot. A digitális korszakban fontos, hogy ne becsüljük le az emberi kapcsolatok erejét – legyen az egy pénztárnál váltott pár szó, egy ismerős arc, vagy egy apró mosoly, ami feldobja a napunkat.
