A Milka csoki vásárlói kiakadtak az új változáson: "Egyszerűen felháborító"
Bővíti kínálatát a Milka csokik gyártója, a Mondelez vállalat. Az új, 190 grammos szelet a “Milka Extra” nevet kapta, és júniustól elérhető a német szupermarketek és diszkontok polcain. Az új csokoládé bejelentése azonban vitákat váltott ki a termék árával kapcsolatban – írja a ruhr24.de.
Az új méret a normál 90 grammos táblacsokik és és az XXL kiszerelések között helyezkedik el. Hollandiában már szintén kapható a „Milka Extra”, 3,79 euróért, azaz körülbelül 1500 forintért.

A Milka Instagram-oldalán sok felhasználó negatívan reagált az új kiszerelésre, és különösen a csokoládé árát kritizálták: “Sajnálom, de ilyen árak mellett nincs szükség új táblaméretre. Az árak egyszerűen felháborítóak”.
Néhány felhasználó azt mondta, hogy nem fog többé Milka csokit venni, mivel az áremelés túl magas: “Kevesebb termék ugyanolyan felháborító áron? Nem, köszönöm”.
Ezért vezették be az új méretet
Az új méret bevezetésével szeretnék fellendíteni a Milka csökkenő eladásait. Az amerikai csokigyártónak nem ez az első próbálkozása, az év elején a népszerű, 100 grammos táblacsoki zsugorodott 90 grammosra. A nagy táblacsokik esetében pedig a csomagolások 270 grammról 250 grammra csökkentek.
Ezt a stratégiát a hamburgi fogyasztói tanácsadó központ kritikával illette, ezért februárban a Milkát a „hónap félrevezető csomagolójának” nevezte.
A Mondelez döntéseinek hátterében a kakaó árának emelkedése, valamint az energia, a csomagolás és a szállítás magas költségei is szerepet játszanak. Más csokoládégyártók, például a Lindt & Sprüngli és a Ritter is változásokat vezet be a magas kakaóárak miatt, ám ők a zsugorfláció helyett az árak emelése mellett döntöttek.
Magyarországon nem változik a csomagolás mérete
Jó hír a magyar fogyasztóknak, hogy a Mondelez hivatalosan is jelezte szerkesztőségünk részére, hogy idehaza nem terveznek változtatni a népszerű édességek méretein. Mint hangsúlyozták elküldött levelükben, minden marad a megszokott formában.
A Milka 2026-ban valóban tervez 170-190 grammos termékeket piacra léptetni, azonban új ízkategóriákban. Ez pedig nem érinti a jelenleg megszokott csokoládék formátumát és méretét, így nem kell aggódnia senkinek sem, hogy kevesebbet kap a pénzéért.