Hiába az egyik legnépszerűbb csokoládémárka a Milka, az utóbbi időben egyre több kritika éri a céget és a termékeit. Miközben a Mondelez legutóbb körülbelül 11 százalékos forgalomnövekedést regisztrált Európában, az eladások 7,5 százalékkal csökkentek. A Mondelez kizárólag az egyre magasabb áraknak köszönheti a növekedést, ezzel viszont csúnyán kiverték a biztosítékot a fogyasztóknál – írja a Chip.

Az élelmiszeripari vállalat először a nyersanyagárak emelkedésére hivatkozva emelte az árakat, ezt követően csökkentették a termékek méreteit, majd ismét emelték az árakat. Ennek köszönhető, hogy a német fogyasztóvédelmi szervezet,
a Foodwatch a Milkának adta az ún. Goldenen Windbeut díjat, amelyet évente egyszer olyan terméknek ítélnek oda, amelyeket marketing szempontjából botrányosnak tartanak.
A csokoládé népszerűsége annyira lecsökkent, hogy már akcióznak az üzletek
A csokoládé vásárlása ritkábbá vált, kereskedelmi szakértők szerint részben más édességek, például cukorkák, gumicukrok javára, így olyan márkák profitálnak a trendből, mint a Haribo és a Katjes.
A nagy kereskedelmi láncok kedvezményes akciókkal reagálnak, ami Németországban különösen a Milka termékeinél érezhető. Az elmúlt hetekben sok üzletben jelentősen, akár több mint 50 százalékkal csökkentették az árakat:
a Pennyben a 90 grammos táblák ára legutóbb egy euró volt, akinek van appja, annak csak 79 centet, vagyis alig 300 forintot kellett érte fizetnie.
A Rewe és az Edeka is 40 százalékos kedvezményt ad nagyobb táblákra az appon keresztül, a Kaufland szintén több mint felével csökkentette az árakat.
A látványos árleszállítás oka nemcsak a csökkenő keresletben keresendő, a másik ok az, hogy a gyártó a kedvezményes akciók segítségével a lehető legjobban szeretné zárni az üzleti évet.
Sajtóhírek szerint a gyártók és a kereskedők között árviták zajlanak: míg az árak már így is meghaladni látszanak sok vásárló ingerküszöbét, az iparág további 20 százalékos áremelést szeretne. Az emelést a csomagolás és a bérek emelkedő költségeivel indokolják, de a központi nyersanyagok – mint a tej és a cukor – jelenleg elég olcsók, és a termelés valójában sok helyen automatizált.
Amennyiben a gyártók és a kereskedők nem jutnak megállapodásra, egyes termékek ideiglenesen eltűnhetnek a polcokról.
Németországban ennek példája volt, amikor az Edeka kivonta a kínálatból a Mars termékeit a cég árpolitikája miatt.

