Az elektronikus közigazgatás több hardver-eleme is meghibásodott pénteken kora délután – adta hírül az MTI. A szakemberek felvették a kapcsolatot a termékeket gyártó nemzetközi céggel is, és eszközhibát azonosítottak, amelynek elhárítását haladéktalanul megkezdték.
A Digitális Állampolgár felület (DÁP) és más e-ügyintézési portálok működése azóta helyreállt, illetve működnek a különböző okmányok (személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély) igénylését és átvételét lehetővé tevő felületek is. Zavartalan a turisztikai szolgáltatásokat támogató Vendégem Szállás alkalmazás működése is.
Azonban az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér (EESZT), illetve a hozzá kapcsolódó receptek kiváltása nem működik.
Gyakorlatban az EESZT legfontosabb feladata a felhőalapú receptkiváltás és a betegdokumentumok tárolása. Ezek most sajnos nem elérhetőek.
Miért jó az e-recept?
Az elektronikus vény, vagyis e-recept Magyarországon a papíralapú receptek modern, digitális megfelelője, amely teljes egészében az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Téren (EESZT) keresztül működik.

Amikor az orvos felír egy gyógyszert, az adatok azonnal feltöltődnek a központi rendszerbe, így a gyógyszertár dolgozója a beteg TAJ-száma és személyi igazolványa alapján le tudja kérni és ki tudja adni a gyógyszert, anélkül hogy papírra lenne szükség.
A rendszer gyorsítja az ellátást és csökkenti a hibalehetőségeket, hiszen minden eseményt – felírás, kiváltás – naplóz, és a beteg a Lakossági Portálon keresztül bármikor megtekintheti ezeket

