A Claire’s, a kiegészítőiről híres üzletlánc ismét csődvédelmet kért az Egyesült Államokban, mivel egyre nehezebben boldogul az online versenytársak árnyékában – írja a Portfolio.hu. Az első csőd 2018-ban történt, egy hatalmas hitel miatt.
A vállalat közölte, hogy már egyeztet más cégekkel a folytatás lehetőségeiről. A brit egységek egyelőre nem érintettek, és Észak-Amerikában is nyitva maradnak a boltjaik, amíg megoldást keresnek a problémára.
Jelenleg a Claire’s 17 országban működtet körülbelül 2750 boltot, köztük Európában és Észak-Amerikában. Nagy-Brittaniában a az üzleteik száma az elmúlt években 370-ről 280-ra csökkent. A vezérigazgató szerint a mostani lépés fájdalmas, de elkerülhetetlen.

A problémák hátterében az egyre erősödő verseny, a fogyasztási szokások változása és a hagyományos bolti vásárlás háttérbe szorulása áll, emellett jelentős adósságok és gazdasági nehézségek is sújtják a céget.
A szakértők szerint a Claire’s helyzete is jól mutatja, hogy bizonyos hagyományos üzletek nem tudják már követni a modern vásárlási szokásokat.
Vagyis ami korábban előnynek számított, hogy fizikailag elérhetőek, az ma már kevésbé versenyképes, hiszen a fiatalok jelentős része webáruházakban vásárol, nem a plázák boltjaiban.
A vállalat nehézségei nemcsak egy üzletlánc problémáját jelentik, hanem azt is, hogy az egykori „tinimárkák” is nehezen tudják megtalálni helyüket a digitális világban.

