75 év után újra gyártják a híres magyar italt, ami millió literekkel fogyott egykor
1949 után először ismét csapra verik a Haggenmacher sört az egykori budafoki gyárban, ahol id. Haggenmacher Henrik 1871-ben elindította első sörfőzdéjét. A márka a 19–20. század fordulóján a harmadik legnagyobb magyar sörgyárnak számított, volt idő, amikor évente 45 millió litert állítottak elő – írja a Vince.
A dinasztia történetének egyik érdekessége, hogy
id. Henrik lánya, Berta Lujza (Lily) 1898-ban feleségül ment Dreher Jenőhöz, így a két legnagyobb hazai sörgyáros család rokoni kapcsolatba került…
Innen ered a „menyasszony” szimbolikus alakja, akinek hazatérését most a márka újjászületése jelenti.
Az új korszakot Wolfgang Bartesch és három társa – Dobó Ferenc, Kósa Kolos és Reichert Péter – indítják el azon a helyen, ahol Bartesch már két évtizede az art quarter budapest (aqb) kulturális központot működteti. A sörgyár technológiáját teljesen modernizálták: automatizált főzőház, nagykapacitású palackozó, energiatakarékos rendszerek és a budafoki pincerendszer hűtési előnyei garantálják a minőséget. A kínálatban elérhető árú lager sörök, alacsony alkoholtartalmú változatok és újragondolt történelmi receptúra alapján készülő italok is szerepelnek majd – olvasható a cikkben.

Háromnapos fesztivállal indulnak
Az újranyitást háromnapos fesztivál kíséri szeptember 26–28. között, itt egyszerre idézik meg a hagyományokat és mutatják be a friss energiákat. Fellép a Musikkapelle Bernbeuren 24 tagú, 200 éves bajor rézfúvós zenekar, emellett kortárs zenei és képzőművészeti programok várják a látogatókat. A fesztivált Budafok polgármestere, Karsay Ferenc nyitja meg, beszédet mond Alexander Renggli, Svájc budapesti nagykövete, a közönséget pedig bajor ételek és frissen csapolt Haggenmacher várja.
A művészeti program szervesen kapcsolódik a márka megújulásához: az arculatot Borsos János képzőművész tervezte, a koncepcióban Lőrinc Lilla festőművész is részt vett, a weboldalt pedig az aqb művésze, Janky Máté Előd készítette. A rezidens alkotók kiállításokkal, pop-up tárlatokkal és saját jelenlétükkel formálják a fesztivál hangulatát. A Haggenmacher újjászületése így nem csupán egy régi márka feltámasztása, hanem Budafok új korszakának ünnepe, ahol a sör, a művészet és a közösség közösen írják tovább a hagyományt.

