“Az élelmiszer után a nem élelmiszerekre is szeretnénk kiterjeszteni az árréscsökkentést. Vizsgáljuk ennek lehetőségét. Itt háztartási cikkekre, piperecikkekre lehet gondolni. Ezek a termékek is jelentősen befolyásolják az inflációt, és az elmúlt időszak áremelkedésében igencsak ludasak voltak. Akár 30 százalék feletti árrések is vannak” – közölte Nagy Márton a Facebook-oldalán.

A nemzetgazdasági miniszter
konkrét termékeket illetően a mosószereket, a mosogatószereket, a tusfürdőket, a babaápolási termékeket és a pelenkákat említette.
“Nemcsak a termékkör lesz kibővítve, hanem az érintett boltoknak a köre is” – közölte. Nagy Márton szerint most következnek a drogériák, például a DM, a Müller, a Rossmann, vagyis minden olyan bolt, amely háztartási cikkeket is árul, vagy csak az árul, ezek a boltok is az árréscsökkentés hatálya alá kerülnek.
Az árrésstop a valóságban nem igazán működik
A miniszter arról nem beszélt, hogy az árrésstoppal összességében valójában nem csökkentik az árakat, hiszen míg a hatóságilag kijelölt termékek ára valóban csökken, a keresztárazás miatt más termékek jelentősen megdrágultak.
Nagy Márton arról sem ejtett szót, hogy a kormány által az élelmiszerüzletek számára engedélyezett 10 százalékos árrésből még le kell vonni a 4,5 százalékos kiskereskedelmi különadót, így tehát a boltoknak a kormány szerint egy 5,5 százalékos árrésből kellene gazdálkodniuk, ami finoman szólva nem életszerű, a Lidl szerint például így még a személyzeti költségek sem térülnek meg.