Az Amazon bejelentette, hogy az újonnan elindított Amazon Bazaar alkalmazását 14 további piacon teszi elérhetővé, ezzel kiterjesztve ultra-alacsony árú vásárlási élményét Mexikón, Szaúd-Arábián és az Egyesült Arab Emírségeken túl is – írja a Tech Informed.
A Bazaar egy önálló alkalmazás, amely a korábbi Amazon Haul élményt tükrözi. Az új célországok között szerepelnek: Hong Kong, a Fülöp-szigetek, Nigéria és Tajvan.
A termékek jellemzően 4000 forint alatti áron kaphatóak, de vannak ezer forint alatti áruk is.
Már próbálkoztak hasonlóval
Nem ez az első alkalom, hogy az Amazon megpróbálja leszorítani a legendásan olcsó kínai versenytársakat, mint például amilyenek a Temu és a Shein. A 2024-ben indított Amazon Haul elsősorban a nyugati országokban működik, és fontos különbség, hogy az a fő Amazon-alkalmazáson belül, egyfajta „bolt a boltban” formában érhető el.
A Bazaar ezzel szemben teljesen önálló alkalmazásként működik, amelyet kifejezetten az ultraolcsó online vásárlás élményére terveztek. Az Amazon célja, hogy ezzel a formátummal felvegye a versenyt a gyorsan növekvő, olcsó árukra építő platformokkal, miközben saját logisztikai hálózatát és garanciarendszerét is kihasználja.

Az Egyesült Államok megszüntette a “de minimis” vámmentes küszöböt az alacsony értékű behozatalokra (beleértve a kínai termékeket is) a 2025-ös végrehajtási rendeletek révén. Ez nyomást gyakorol azokra a szereplőkre, akik korábban a 800 USD alatti csomagokra építettek.

