Az Aldi magyarországi vásárlóit egyelőre nem érinti az új fizetési módszer tesztelése, az üzletlánc a Greenwichben található, pénztármentes boltjában vezette be a belépési díjat.
Ezt azt jelenti, hogy a vásárlóknak 10 fontot, azaz mintegy 5000 forintot kell letétként fizetniük, amikor belépnek az üzletbe – ezt a pénzt levonják a vásárlás végösszegéből, de akik ennél kevesebbet költenének, vagy üres kézzel távoznának a boltból, akár napokig is várhatnak a visszatérítésre. A vevők ezen meglehetősen felháborodtak, főleg, hogy állítólag a belépéskor nem is kapnak egyértelmű tájékoztatást a 10 fontos előlegről.
A mesterséges intelligencia figyeli a vásárlásokat
Egyes vásárlók arról is beszámoltak, hogy többször is felszámították nekik a díjat, ha véletlenül többször rányomtak az indításra az alkalmazásban a belépés előtt – írja a The Sun. Ahhoz ugyanis, hogy vásárolni tudjanak a szupermarketben, le kell tölteniük az Aldi Shop and Go alkalmazását, amiben regisztrálniuk kell egy bankkártyát a fizetéshez, vagy hozzá kell érinteniük a kártyájukat a beléptető kapuhoz.

Az Aldi a pénztármentes boltjában mesterséges intelligenciával működő kamerákkal követi nyomon, hogy a vásárlók mit vesznek le a polcokról. Miután befejezték a vásárlást, egyszerűen kisétálhatnak az üzletből, a rendszer ezután megkezdi a termékek összesítését és kezdeményezi a fizetési tranzakciót. Erről a működésről már írtunk korábban, ugyanis a magyarországi Coca-Cola személyzet nélküli boltjában is ez az AI-alapú rendszer van.
Reagált a panaszokra a brit Aldi
Az Aldi kiáll az új fizetési módszer tesztelése mellett, amivel az a céljuk, hogy még gördülékenyebbé tegyék a vásárlási élményt. Közleményük szerint a legtöbb esetben a visszatérítéseket 48 órán belül feldolgozzák, az időtartam a vásárló bankjától is függ – olvasható a The Sun cikkében.
“Ez egy 2022-ben megnyitott koncepcióüzlet, amelyet úgy terveztek, hogy a vásárlóknak ne kelljen manuálisan fizetniük a tételekért. Egyszerűen csak betehetik az árukat a kosárba, és az üzlet kameratechnológiája regisztrálja a vásárlást anélkül, hogy a pénztárhoz kellene menniük – hasonlóan az Amazon Fresh üzleteihez” – nyilatkozta az Aldi szóvivője, hozzátéve: ebben a londoni üzletben mindig is szükségük volt a vásárlóknak a belépéshez arra, hogy letöltsenek egy alkalmazást, és ennek az is a feltétele – az Uberhez hasonlóan -, hogy “a vásárlói fiókhoz regisztrált kártyán legyen szabad pénzeszköz”.