Megérkezett az év legjobban várt karácsonyi reklámja, ám sokak szerint nagy csalódás
A John Lewis bemutatta idei karácsonyi kisfilmjét, számol be a The Sun. A brit üzletlánc minden évben vicces, művészi és megható reklámfilmekkel köszönti az ünnepi időszakot. Az idei reklám azonban egyelőre nem aratott osztatlan sikert a nézők körében.
Szavak nélküli törődés
A kétperces kisfilm sokak szerint a megszokott ünnepi hangulat helyett túl sötétre és szomorú hangvételűre sikerült. A történet egy apa és tinédzser fia feszült kapcsolatát mutatja be karácsony reggelén: a fiú fülhallgatójába burkolózik, míg az apa egy váratlan ajándékot talál – egy Alison Limerick-lemezt, a Where Love Lives című dalt. A zene visszarepíti fiatalkori emlékeibe, ugyanakkor ráeszmél, mennyire eltávolodtak egymástól gyermekével. A reklám végén apa és fia újra egymásra találnak, a képernyőn pedig megjelenik az üzletlánc szlogenje:
Ha nem találod a szavakat, találd meg az ajándékot.
A reklám célja a vállalat szerint az, hogy megmutassa: karácsonykor egy átgondolt ajándék akkor is kifejezheti a szeretetet, ha az érzelmeket szavakkal nehezen fejezzük ki.
Túl sötét hangvételű lett
A nézők reakciói azonban megoszlottak. Sokan dicsérték a mély üzenetet, mások viszont túlságosan borongósnak ítélték. Többen úgy érezték, a film hangulata inkább szomorú, mint felemelő, sőt,
néhányan a Netflix Kamaszok (Adolescence) című sorozatához hasonlították, amely szintén egy apa-fiú kapcsolat válságát mutatja be,
egy brutális bűntényen keresztül.
Egyes kommentelők azonban pozitívnak ítélték az üzenetet: szerintük a film jól ábrázolja, milyen nehéz lehet a kommunikáció tinédzserek és szüleik között, és hogyan tud egy közös emlék – ebben az esetben a zene – újra közel hozni két embert egymáshoz. Egyes nézők külön kiemelték, hogy a film szépen mutatja be azokat a családokat is, ahol az érzelmeket nem szavakkal, hanem gesztusokkal fejezik ki.
Újdonságok is érkeznek az ünnepekre
A reklámhoz a John Lewis idén külön promóciót is indított. Az Alison Limerick-sláger eredeti verziója és a Labrinth által készített új feldolgozás limitált vinylkiadásban is megvásárolható az áruházakban 14,99 fontért (kb. 7200 forintért). Emellett a cég a Rough Trade lemezbolt-hálózattal közösen Listening Lounge címen zenei pihenőhelyeket nyit hét boltjában, ahol a vásárlók kényelmes kanapén hallgathatják a régi és új John Lewis-reklámok zenéit.
A londoni Oxford Street-i John Lewis üzletben ráadásul egy exkluzív VIP-lounge is megnyílt, ahol a My John Lewis kártyával rendelkező törzsvásárlók ingyenes italokat és masszázst vehetnek igénybe az ünnepi szezonban.
A lehetőségre már több mint 2000 foglalás érkezett, és ha a kezdeményezés sikeres lesz, a vállalat tervezi, hogy hasonló élményzónákat nyit más üzleteiben is.

