Annak érdekében, hogy pénzügyi helyzetét megerősítse és elkerülje a jövőbeni létszámleépítéseket, az Auchan elad franciaországi áruházaiból 19-et a Lidlnek – írja a Portolio.hu.
A két vállalat szerdán erősítette meg az üzletet, de annak anyagi vonzatairól nem közöltek részleteket.
A francia áruházlánc már egy évtizede küzd azzal, hogy folyamatosan csökken a visszatérő vásárlóik száma. Ennek következtében a vállalat tavaly novemberben Franciaországban több mint 2000 fős leépítést jelentett be, amit idén májusban 25 spanyolországi üzlet bezárása és további 700 állás megszüntetése követett.

A nemzetközi szinten is jelentős mértékben jelenlévő francia áruházlánc stratégiát vált: a hatalmas hipermarketek helyett a kisebb boltokra és az online kereskedelemre fókuszál, reagálva arra, hogy a vásárlók az élelmiszereket és a drágább cikkeket is egyre gyakrabban rendelik meg az internetről.
A franciaországi megállapodás 10, az Auchan eredeti portfóliójába tartozó szupermarketet, valamint további 9, a cég által idén a Casino lánctól átvett üzletet érint, melyekről a felek kizárólagos tárgyalásokat folytatnak.
A tranzakció a szükséges versenyhivatali jóváhagyások birtokában várhatóan az év végére zárulhat le.
Az Auchant eredetileg Gérard Mulliez alapította 1961-ben. Az első kereskedelmi egységet Roubaix-ban, az észak‑franciaországi városban nyitotta, egy korábbi textilüzem területén.
Mulliez az amerikai önkiszolgáló szupermarketek példáját követve alakította ki az üzlet formátumát, és Edouard Leclerc tanácsaira támaszkodva diszkont árpolitikájával forradalmasította a francia kereskedelmet.
