A Wizz Air flottája az egyik legmodernebb Európában

Fatima
Bécsben üzembe állították új, üzemanyag-takarékos Airbus A321neo flottájukat - ezzel Bécs lett a harmadik olyan WIZZ piac, ahol – a korábbi olaszországi és Abu-Dzabi technológiai beruházásokat követően – teljes egészében az Airbus A320neo-családba tartozó flottára áll át a légitársaság.

A Wizz Air a jövőben kizárólag az Airbus A320neo családba tartozó repülőgépekkel kívánja fejleszteni a flottáját, köszönhetően a repülőgépcsalád üzemanyag-hatékonyságának, kiemelkedő aerodinamikájának és a beépített Sharklet technológiának, melynek köszönhetően a szárnyvégekkel szembeni ellenállását is sikerül csökkenteni. A piacon jelenleg elérhető legfejlettebb keskenytörzsű repülőgépként ezek a modellek 43 százalékkal kevesebb zajt és 50 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot bocsátanak ki az előző generációkhoz képest.

Fotó: Wizz Air

A légitársaság jelenlegi repülőparkjának átlagéletkora 5,1 év, ezzel a Wizz Air rendelkezik a világ egyik legfiatalabb és leghatékonyabb flottájával. A fiatal géppark, a megfontoltan kialakított járathálózat és a fedélzeti berendezések jól kiválasztott, könnyített anyagai teszik a Wizz Air működését igazán hatékonnyá. A légitársaság továbbra is a legalacsonyabb (57,3 g/km/utas/utas) CO2-kibocsátással rendelkezik az európai légitársaságok között, ami jól bizonyítja, mennyire elkötelezett a vállalat a kibocsátás és a környezetkárosító hatások csökkentése iránt. Ezeknek köszönhető az is, hogy a Wizz Air Európa egyik legfenntarthatóbb légitársasága lett.

A légitársaság vallja, ha minden versenytársa ugyanolyan modern, hatékony flottával repülne és olyan hatékonyan üzemeltetné repülőgépeit, mint a Wizz Air, akkor az iparág szén-dioxid-kibocsátása Európában egyik napról a másikra 34 százalékkal csökkenne.

A Wizz Air emellett számos más, a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését célzó kezdeményezésre is összpontosít, részeként annak a kötelezettségvállalásnak, amely alapján 2030-ig további 25 százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást. Ezek között több tucat üzemanyag-megtakarítási kezdeményezés szerepel, mint például a zéró-üzemanyagtöbblet (ZFW) becslésére szolgáló modell kifejlesztése, a felesleges plusz üzemanyag eltávolítása a repüléstervezési rendszer optimalizálásának köszönhetően, az üzemanyag-fogyasztás pontosabb előrejelzését szolgáló teljesítménytényezők bevezetése, továbbá az papírmentes pilótafülkét segítő Electronic Flight Bag bevezetése.

A légitársaság hosszútávú tervei között szerepel, hogy folyamatosan fejlessze flottáját a legújabb repüléstechnológiát alkalmazó gépekkel, ezzel elérve a zéró kibocsátást. Ennek kapcsán örömmel támogatja az ATI Fly Zero programját és az Airbus hidrogénmeghajtású kereskedelmi repülőgépeinek fejlesztéseit.