A Flightradar24 repülőgép-követő portál adatai szerint csütörtökön a Ryanair egyik birminghami járata csak a harmadik próbálkozás során tudott leszállni a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren – írja a Blikk.
A Boeing 737-800-as típusú gép többször hosszabb köröket tett Sülysáp, Dány és Kóka térségében, mielőtt sikeresen földet ért. Az Infostart értesülése szerint a repülőtér riasztást adott ki az eset kapcsán. Több tűzoltóautó érkezett a kifutópályára a leszállást követően, és azonnal megkezdték a műszaki mentést, részleteket azonban nem közöltek.

Reptéri információk szerint a szokatlan megközelítés hátterében egy fékszárnyhiba állhatott, amelyről a pilóta előre tájékoztatta az irányítótornyot, még leszállás előtt .
Ennek ellenére a járat végül probléma nélkül landolt, senki nem sérült meg, a gép állapotában sem keletkezett semmi olyan, amit ne lehetett volna megoldani. Ugyanakkor ilyen esetekben az előírások szerint vonulnak ki a tűzoltók, hogy biztosítsák a jármű kísérését.
A repülőtereken – így a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is – a tűzoltók akkor jelennek meg, ha a leszállás során műszaki probléma merül fel. A hatályos szabályozás szerint minden komolyabb fennakadásnál, például fékszárny hiba esetén, azonnal riasztják őket, és három percen belül a helyszínen kell lenniük .
Általánosan a következő forgatókönyv érvényesül bármilyen gond esetén: ha a repülő több sikertelen kísérlet után landol, vagy a pilóta rendellenességet jelez az irányítótornyban, a repülőtér automatikusan riasztást küld a tűzoltóknak.
Ezek az egységek a leszállópálya közelébe vagy közvetlenül a kifutó mellé települnek, hogy a gép megérkezése után azonnal beavatkozzanak, ha szükséges – ez a rutin része, nem jelzi önmagában, hogy már baj van .