Újraindult a belföldi turizmus a pünkösdi hosszú hétvégén

Startlap Utazás
Több hónapos álmából ébred a szállodaipartól elkezdve a magánszállásokon át, a fürdőkig bezárólag gyakorlatilag a teljes gazdasági ág.

Könnyid László közölte: jellemzően pénteken nyitott ki a szálláshelyek döntő többsége, szinte valamennyi vendéglátóegység és a fürdők is várják már a vendégeket országosan.

Folyamatosan emelkednek a szállásfoglalások idehaza

Azt mondta: kedvezőek a tapasztalatok, mind a vendégek, mind a szolgáltatók fegyelmezetten betartják az előírásokat.

A vezérigazgató-helyettes szerint méréseik már hetedik hete azt mutatják, hogy a belföldi vendégek egyre inkább az országhatáron belül tervezik nyári pihenésüket, jelenleg kétharmados ez az arány. A korlátozások enyhítése óta napról napra emelkedik a foglalások száma – emelte ki.

A nap amikor újraindult a magyar turizmus

Az első nagy hullám a pünkösdi hétvégén volt, a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban azt látni, hogy naponta 2000-2500 új foglalás érkezik, többségében júliusra és augusztusra.

Strandolók a Balaton északi partján a csopaki strandon. MTI Fotó: H. Szabó Sándor

A Balaton mellett valamennyi élővízhez és turisztikailag meghatározó térségbe, valamint a szálláshelyek teljes spektrumában érkeznek a foglalások – mondta.

Még mindig a biztonság az elsődleges szempont

Hozzátette: a szállodák mellett a panziók és egyéb magán szálláshelyek után is sokan érdeklődnek. Könnyid László hangsúlyozta: az útnak indulóknál a biztonság lesz az elsődleges szempont, ugyanakkor élményeket is keresnek a turisták.

Fürdőzők a Hajdúszoboszlói Gyógyfürdő strandján. A pihenni, szórakozni vágyókat 13 medence 13.000 négyzetméternyi vízfelülete várja az Aquapark szolgáltatásai mellett.

A vendégeket elsősorban az érdekli, hogy a szolgáltatók mit tesznek a biztonságukért. Arról is beszélt, hogy a turizmusban csaknem négyszázezer ember dolgozik Magyarországon, a szektor gerincét magyar családi tulajdonú vállalkozások adják.

Ezért a Magyar Turisztikai Ügynökség itthon maradásra buzdító kampányával is azt üzenik, hogy a belföldi nyaralást választók a magyar munkahelyeket és a turizmusban dolgozó hazai családokat támogathatják.

 

(MTI)