Három dolog, amit semmiképp se tegyél a kézipoggyászodba a Ryanair és az easyJet járatain – különben fizethetsz!
Ha Ryanairrel, easyJettel vagy más fapados légitársasággal utazol, valószínűleg te is próbáltál már csak kézipoggyásszal elindulni. Ez valóban pénztárcabarát megoldás, de ha nem figyelünk oda, a reptéren meglepően magas díjakkal szembesülhetünk. A Trtl Travel vezérigazgatója, Matthew Corrigan szerint néhány egyszerű trükkel elkerülhetők ezek a pluszköltségek – például ha tudjuk, mit nem érdemes a kézipoggyászodba pakolni – írja az Express.

„A Ryanair, a British Airways, az easyJet és a Jet2 is egyre szigorúbban ellenőrzi a kézipoggyászokat. Már nemcsak a méret: a súly és a tartalom is számít” – figyelmeztetett Corrigan.
Ezeket inkább hagyjuk otthon, vagy rakjuk feladott poggyászba
Túlméretes vagy nehéz piperecikkek: a folyadékokra vonatkozó korlátozások már régóta érvényben vannak (100 ml maximum, átlátszó tasakban), de sokan még mindig belecsúsznak ebbe a hibába. Sampon, testápoló, hajformázó – ezekből inkább utazó méretű változatokat vigyünk magunkkal a járatra.
Technikai eszközök: laptop és tablet, külön powerbank, hordozható hangszóró – ezek nem csak helyet foglalnak, hanem súlyosak is.
Túl sok ruha: egy jól átgondolt kapszularuhatár sokkal hatékonyabb lehet, mint 4 pulcsi, 3 farmer és 6 pár cipő. A katonai módszerként is emlegetett „tight roll” csomagolási technikával egy kis bőröndbe akár 14 napnyi ruhát is be lehet pakolni.
Corrigan szerint az utazók nagy része még mindig túlpakolja a kézipoggyászt, aztán a reptéren jön a meglepetés: a túlsúlyért vagy plusztáskáért 10-30 eurót is elkérhetnek, járattól és időponttól függően.
Ezek a tárgyak különösen problémásak lehetnek egyes légitársaságoknál
Az Emirates, Jet2 és easyJet járatain bizonyos népszerű elektronikai eszközök (pl. elektromos masszírozók, fűthető takarók) korlátozás alá estek. Mindig ellenőrizzük a hivatalos oldalt indulás előtt!
A Ryanair vezérigazgatója szerint Donald Trump újabb politikai manőverei akár az utazásainkra is hatással lehetnek – a légitársaságokat érintő szabályozások ugyanis változhatnak a nemzetközi kapcsolatok függvényében.
