Világ 2020. szeptember 23.

Robotokkal fertőtlenítik a United Airlines gépeit

Fatima Világ 2020. szeptember 23.
A gépek a hatóság által jóváhagyott módon védőréteget permeteznek a repülőgépek teljes belső felületére.

Nem egyedi eset, hogy robotokat vetnek be a koronavírus elleni védekezés érdekében: Ruandában a kórházakban, Tunéziában a rendőrség javára, Hollandiában és Isztambulban pincérek helyett alkalmazzák a készülékeket, egy kaliformiai szállodában pedig robot szállítja a vendégek szobájához a rendelt tételeket. Ezen esetekben arra használták az eszközöket, hogy az emberek közötti kontaktust csökkentsék, miközben Hongkong repülőterén már májusban megjelentek a tisztítórobotok, emellett olyan szerkezetek is, amik az azon áthaladó embereken végeznek hőmérséklet-ellenőrzést és fertőtlenítést. Legutóbb a United Airlines jelentette be, hogy

robotok segítségével fertőtlenítik a repülőgépeik fedélzetét.

Az Amerikai Környezetvédelmi Hivatal (EPA) által regisztrált „Zoono Microbe Shield” elnevezésű anyag hosszan tartó réteget képez a felületeken, amely meggátolja a vírusok és baktériumok lerakódását, valamint elpusztítja azokat. A légitársaság jelenleg hetente több mint harminc gép fedélzetén alkalmazza az eljárást, védőréteget képezve az üléseken, asztalokon, kartámaszokon, a felső csomagtartókon, a mellékhelyiségek felületein, illetve a személyzet által használt munkaterületeken – írja az AIRPortál. Robotokkal hajtják végre a permetezést minden héten; az anyag megtapad a felületen, melynek felszínén száradás után tüskék alakulnak ki, ezek felszakítják a vírusok sejtfalát, így elpusztítva a kórokozókat.

Fotó: United Airlines, YouTube

Fokozott intézkedések

Ezen technológia mellett is odafigyelnek a tisztaságra: minden indulás előtt fertőtlenítik a fedélzet legtöbbet használt részeit.

„A fokozott biztonsági intézkedéseket, mint az antimikrobiális szerek használata, a HEPA légszűrők, a kötelező maszkviselet vagy a napi rendszerességű elektrosztatikus permetezést az utasaink és dolgozóink védelme érdekében alakítottuk ki. Hosszú vizsgálat eredményeképpen jött létre a jelenlegi rendszerünk, és a továbbiakban is keresni fogjuk az innovatív megoldásokat a lehető legjobb fedélzeti szolgáltatás érdekében” – közölte a légitársaság.

 

 

 

Keresés az oldalon