Itthon 2019. december 13.

Először irányították egy távoli toronyból a ferihegyi repülőgép-forgalmat

Startlap Utazás Itthon 2019. december 13.
Éles üzemben is kiválóan teljesített a Remote Tower.

Három napon át, december 9-10-11-én az úgynevezett távoli toronyból (Remote Tower) irányították a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér le- és felszálló forgalmát a HungaroControl légiforgalmi irányítói – közölte a HungaroControl Zrt. pénteken az MTI-vel.

Erre a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren található irányítótorony földi felderítőrendszerének szoftvercseréje miatt volt szükség. 

A Remote Tower ezt megelőzően még soha nem üzemelt ilyen hosszú ideig folyamatosan.

A közlemény idézi Menráth Gábor terminálirányítási osztályvezetőt, aki kiemeli: Magyarország az elsők között fejlesztette ki a helyszíntől függetlenrepülőtéri irányítást biztosító Remote Towert, amelynek három napos éles üzeme mérföldkő a társaság életében. A most szerzett tapasztalatok elősegítik a további fejlesztéseiket.

Számos előnye van a hagyományos toronnyal szemben

A virtuális torony lényege, hogy a légiforgalmi irányítók egy, a repülőtér területétől távoli központból láthatják el feladataikat úgy, hogy a repülőtéri torony panorámaképe, valamint a két futópálya külön-külön, teljes hosszában láthatóvá válik a harminc telepített kamerának, a szupergyors adatkapcsolatnak és egy monitorokból kiépített óriási kijelzőfalnak köszönhetően.

Ennek a megoldásnak számos előnye van a hagyományos toronnyal szemben: a kameraképek nagyíthatók, a gurulóutakon mozgó járatok fölött megjelenített címkéből leolvasható azok hívójele és sebessége, az infrakameráknak és egyéb érzékelő berendezéseknek köszönhetően pedig sötétben vagy rossz látási viszonyok között is tiszta kép jelenik meg az irányítók előtt.

iStock

A Remote Tower számos további fejlesztési lehetőséget és előnyt is magában rejt: általa akár több repülőtér le- és felszálló forgalma irányítható egyidőben, egyetlen központból – ismertették.

Keresés az oldalon