Egyelőre nem valósulhat meg a Vácra tervezett új Duna-híd, mivel mindhárom lehetséges nyomvonalat elutasították – írja a Váci Naplóra hivatkozva az ATV.hu.
A híd terve még 2010 körül vetődött fel először, aztán 2014-ben ismét előkerült az elképzelés, majd 2019-ben Fördős Attila, Vác egykori polgármestere már arról beszélt, hogy elfogadtak egy tanulmánytervet, amely szerint a híd dél felől keresztezné a Dunát. A korábbi tervek azonban nem jutottak el a megvalósításig.

2021 áprilisában a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. pályázatot hirdetett a tervezésre, amit végül az Unitef-Roden konzorcium nyert el. 2024 áprilisában talajvizsgálatok zajlottak a József Attila sétány környékén, ahogyan folytak a környezeti és döntéselőkészítő tanulmányok munkálatai.
A Pest Vármegyei Kormányhivatal május 16-i döntése szerint mindhárom javasolt nyomvonal környezetvédelmi okokból elutasításra került.
A készített tanulmány három nyomvonalat vizsgált:
- Az É4-es nyomvonal Vácot északról, az Iskolaváros irányából kerülte volna meg.
- A D1-es változat a Burgundia városrésznél, Alsóvároson át vezetett volna a Dunán.
- A D2-es nyomvonal Vác és Sződliget között, a várost délről megkerülve biztosított volna átkelést.
Az É4-es és D2-es nyomvonalat természetvédelmi okokból, míg a D1-es változatot a váci műemlékek védelme miatt utasították el.
A döntés nem jelenti a híd végleges elvetését, de rámutat arra, hogy a környék érzékeny természeti és kulturális értékei komoly nehézséget jelentenek a beruházás szempontjából.
A legutóbb megépült Duna-híd Magyarországon a Tomori Pál híd, amely 2024. június 6-án nyílt meg a forgalom előtt. A híd Kalocsát köti össze Pakssal, és 946 méteres hosszával a Duna magyarországi szakaszának huszadik átkelője lett.
A korszerű, kétsávos közúti híd mindkét oldalán kerékpárúttal is rendelkezik, ezzel is támogatva a fenntartható közlekedést. A beruházás során 25 kilométernyi új úthálózat is épült, amelynek része az 512-es főút új szakasza, valamint több körforgalom és kerékpárút is.