Belföld 2021. szeptember 23.

Bemutatták a MÁV saját fejlesztésű IC+ első osztályú kocsiját

Szloboda Csaba Belföld 2021. szeptember 23.
A közlekedési infrastruktúra színvonala meghatározó tényezője a fenntartható növekedésnek, ezért a kormány a következő egy-másfél évtizedben a környezetkímélő és energiahatékony vasutat állítja a közlekedésfejlesztés középpontjába - hangsúlyozta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára csütörtökön a Nyugati pályaudvaron, a MÁV saját fejlesztésű, IC+ első osztályú kocsijának bemutatóján.

Az ITM államtitkára elmondta, hogy az IC+ vasúti járműveket a nemzeti vasúttársaság saját maga fejlesztette és gyártja, ezek nemzetközi szinten is versenyképes színvonalúak. A több mint 40 milliárd forintból elkészülő első 90 darab IC+ jármű gazdaságstratégiai, iparpolitikai célokat is szolgál.

Fotó: Mávcsoport.hu

Az új flotta több mint 50 százalékos hazai beszállítói aránnyal épül, a gyártás során 250 munkavállalónak ad közvetlenül munkát a vasúttársaságnál, és legalább ugyanennyinek közvetve. A magyar vasúti kocsi mintegy harmadával olcsóbb a piacon elérhető, hasonló tulajdonságokkal rendelkező járműveknél – emelte ki az államtitkár.

Ismertetése szerint az utasok már 55 IC+ kocsival találkozhatnak, ezek közül 20 nemzetközi forgalomban is közlekedhet, 35 pedig másodosztályú, többcélú vasúti kocsi.

 

Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a korszerű járműpark mellett megfelelő vasútipálya-hálózatra is szükség van. Az IC+ járműcsaládon belül dolgoznak egy modern vezérlőkocsi prototípus létrehozásán, jelenleg a tervezésnél tartanak, várhatóan 2024-ben készül el az első jármű.

A MÁV közölte, hogy a vasúttársaság a következő három szombaton, Szolnokon, Debrecenben, Nyíregyházán és Miskolcon mutatja be a teljes IC+ családot az utasoknak.

 

(MTI)

Keresés az oldalon