Légiutas-kísérők árulták el: titkos kódokat használnak a fedélzeten, amikor az utasokról beszélnek. Emiatt az is előfordulhat, hogy az utazók nem tudják, róluk beszélnek a hátuk mögött: nézzük, mit érdemes tudni, hogy megfejthessük, mit gondolnak rólunk a légiutas-kísérők!
Flörtölésre és vészhelyzet esetén is használható kódok
A légiutas-kísérők azt is elárulták, hogy a titkos kódokat különösen akkor használják, ha valaki felkelti az érdeklődésüket: a “Bob” például egy rövidítés, amely a babe on board (magyarul: vonzó utas a fedélzeten) kifejezésre utal.
Ha tehát valaki ezt hallja a személyzettől, jó eséllyel tetszik valakinek a személyzetből.
Egy légiutas-kísérő elmondása szerint, ha a személyzet egy utasnak távozáskor azt mondja, “cheerio” (“viszlát” a brit szlengben), az is titkos jelzés lehet arra, hogy az illető iránt vonzalmat éreznek. Hozzátette:
Mindig futunk vissza a konyhába, hogy elmondjuk, hol ül a vonzó utas. Kedvesebbek leszünk vele, adunk neki apró ajándékokat – sőt, telefonszámok is kerültek már szalvétára.
A légikísérők azonban nemcsak flörtölésre használják a kódokat. A fedélzeti kommunikáció része, hogy bizonyos helyzetekben diszkréten, de hatékonyan tudjanak üzenni egymásnak. Például a “Mermaid” (magyarul: hableány) kifejezés olyan utasra utal, aki szándékosan elfoglalja a környező üres helyeket, hogy más ne ülhessen mellé. A “300” vagy az “Angel” (magyarul: angyal) szavak pedig azt jelentik, hogy valaki elhunyt a fedélzeten.

Az “ABP” a able-bodied passenger rövidítése, ami magyarul fizikailag alkalmas utast jelent – ők azok, akiktől vészhelyzet esetén a személyzet segítséget kérhet. A “Gate Lice” (szó szerinti fordításban kapuféreg) kifejezéssel pedig azokat az utasokat illetik, akik túl korán tolonganak a beszállókapunál, akadályozva a rendes beszállást.
Nem hiányzik a humor sem a kódrendszerből: a VIP itt nem a Very Important Person (nagyon fontos személy), hanem a Very Irritating Person – azaz a nagyon idegesítő utas rövidítése. Aki pedig “Philip” néven kerül szóba, az bizony elnyerte a személyzet rosszallását – a név a PILP rövidítésből ered (Passenger I’d Like to Punch, azaz utas, akinek legszívesebben adnánk egyet).

