Ez a világ leghosszabb repülőútja: megszakítás nélkül 20 órát kell a gépen tölteni
A Qantas 2027-ben indítja el a Sydney és London közötti közvetlen járatát, amely a világ leghosszabb, leszállás nélküli menetrend szerinti repülése lesz. A gép több mint 17 000 kilométert tesz majd meg, és mintegy 20 órán keresztül lesz a levegőben – írja a Time Out.
Szeptember végén felröppentek hírek arról, hogy a China Eastern Airlines indítja majd a világ leghosszabb repülését Sanghaj és Buenos Aires között – ez azonban nem teljesen igaz. Bár a 12 500 mérföldes, közel 29 órás út tényleg lenyűgözően hosszú, Aucklandben kétórás technikai megállót iktatnak be, így nem számít „non-stop” járatnak. Ezért a megtisztelő cím végül a Qantasé lesz, amikor 2027-ben elindul a Sydney–London közvetlen járat.
Nyolc év álom válik valósággá
A Qantas már majdnem nyolc éve dolgozik a „Project Sunrise” névre keresztelt terven, amely a repülés határait feszegeti. Az eredeti, 2025-ös indulást technikai problémák és a járvány miatti csúszások hátráltatták, de most már hivatalos: 2027-ben startol a járat.
Jelenleg a Singapore Airlines tartja a rekordot: Szingapúr és New York között 15 300 kilométert repül 18 és fél óra alatt.
A Qantas Perth–London járata 17 és fél órás, míg a Perth–Párizs és a Melbourne–Dallas útvonal szintén a világ leghosszabbjai között van. A Sydney–London járat ezeket mind felülmúlja majd: 17 015 kilométert tesz majd meg 20 óra alatt, miközben az utasok két napfelkeltét is átélhetnek a levegőben – innen ered a „Project Sunrise” elnevezés is.

A Qantas 12 vadonatúj Airbus A350-1000 gépet vet be az ultra hosszú útvonalra. A megszokott 300 férőhely helyett csak 238 utas utazhat majd a gépen, hogy több lábtér és extra kényelmi zóna jusson mindenkinek. A gépek közepén pedig úgynevezett „wellness zónákat” alakítanak ki – nyújtóeszközökkel, hidratáló állomásokkal és sportolási lehetőségekkel.
Luxus a felhők felett
Az első osztályon utazók szinte egy hotelben érezhetik majd magukat: külön fotel és ágy, zárható ajtók, privát ruhásszekrény, 32 colos HD kijelző, sőt egy saját táblagép is jár mindenkinek, amellyel szabályozhatják a fényeket, hőmérsékletet és páratartalmat. Egy 20 órás repülés így már nem is hangzik olyan ijesztően.
New York is a célkeresztben
A Project Sunrise keretében a Qantas egy Sydney–New York közvetlen járatot is tervez, ami körülbelül 18 órás lesz. Egyelőre nem tudni, hogy a két ultrahosszú útvonal közül melyik száll fel először – de az biztos, hogy repüléstörténeti mérföldkő közeleg.

