Bezár a Keleti pályaudvar: a legfontosabb tudnivalók az egy hónapos lezárás idejére
Folytatódik a Keleti pályaudvar pályahálózatának felújítása, ezért augusztus 25-én négy hétre bezár a központi állomás: a megszokott járatok átmenetileg nem ide érkeznek és nem innen indulnak. Ezek a forgalmi változások jelentősen érintik a győri, pécsi, hatvani-miskolci és az újszászi-békéscsabai vasútvonalakon közlekedőket, ugyanakkor az érintett vonalak mentén a MÁV-csoport több átadópontot alakít ki Budapest-szerte, ezek a HÉV-, VOLÁN-járataival és a BKK-járataival is könnyen elérhetők a főváros minden részéről.
Keleti pályaudvar lezárása 2025-ben: a legfontosabb tudnivalók
A MÁV honlapján megjelent tájékoztatás szerint:
- A győri fővonal járatai a Keleti pályaudvar helyett Budapest-Kelenföldről indulnak, és oda is érkeznek. Kelenföld vasútállomás és a Keleti pályaudvar között az M4-es metróval utazhatnak.
- A Budapest–Miskolc közötti InterCityk valamint a Tisza-tó sebesvonat a Keleti pályaudvar helyett a Nyugati pályaudvarról indul, és oda is érkezik. Az InterRégiók és az S80-as vonatok a Keleti helyett Kőbánya felsőről indulnak, és oda is érkeznek. A belváros felé rugalmasabb eljutási lehetőségek biztosítása érdekében pótlóbuszok közlekednek Kőbánya felső és a Puskás Ferenc Stadion metróállomás között.
- A pécsi és a kaposvári InterCityk fővárosi végállomása Budapest-Kelenföldre kerül át.
- A korlátozás ideje alatt az S76-os vonatok egy része meghosszabbított útvonalon, Pilisvörösvár–Pécel között közlekedik, átszállási lehetőséget biztosítva az M3-as metróra.
- A Nyugati pályaudvar leterheltségének, forgalmának enyhítése érdekében az S21-es vonatok jellemzően Kőbánya-Kispest állomáson fordulnak.

A Keleti pályaudvar kieső vonatforgalmának pótlása érdekében az érintett térségek helyközi VOLÁN-járatait javasolja használni a MÁV, illetve a BKK-val egyeztetve készülnek a fővárosi járatok sűrűbb közlekedésére, jegyelfogadásra is.
A Keleti pályaudvar földszintjén csak a Kormányablak és a Rendőrség üzemel a csarnokban végzett munkálatok miatt. A belföldi és a nemzetközi jegyértékesítés és az ügyfélszolgálat az Utascentrumban lesz elérhető, amely a munkálatok ideje alatt, augusztus 25-től szeptember 20-ig az aluljáró szint felől lesz megközelíthető, – kiépített biztonságos, fedett folyosón keresztül. Valamennyi jelenlegi Utascentrum szolgáltatás elérhető marad, de a csoportos utazások szervezése és a jegyátvétel is biztosított lesz.
Fontos, hogy a jegykiadó automaták, valamint a 9. vágány melletti Prémium váró (Premium Lounge), és a csomagmegőrző automaták nem lesznek elérhetők ebben az időszakban.
A több hónapos egyeztetések során kialakuló módosított menetrendek, hirdetmények az online felületeinken (MÁV és MÁV+ app, EMMA, jegy.mav.hu)
legkésőbb augusztus 10-től lesznek elérhetők, és akkortól lehet a vonatokra keresni az új menetrendek alapján.
“A vonatokat és az alternatív járatokat, azok összehangoltságát, valamint az utasforgalmat is folyamatosan figyelemmel kísérjük, így az első napok tapasztalatai alapján még a szeptemberi iskolakezdés előtt javítani, igazítani tudjuk a forgalmi rendeket, menetrendeket, szükség szerint az Országos Haváriaközpont munkatársai is beavatkoznak az alternatív járatok közlekedésébe. A pénztári forgalmak alakulását fokozottan figyeljük, és amennyiben szükséges a rendelkezésre álló erőforrások tükrében biztosítunk pénztári erősítést, nyitva tartás-hosszabbítását stb” – olvasható a MÁV tájékoztatójában.
Miért pont most zárják le a Keleti pályaudvart?
“A szeptember elejétől erősödő munkahelyi és iskolai ingázás ideiglenes forgalmi rendjének megszervezésére több megoldás is rendelkezésre áll, mint a nyáron hagyományosan erős távolsági forgalom átirányítására, így a beruházásokat tudatosan időzítettük az iskolai szünet végéhez” – indokolt a MÁV.
A hivatalos bejelentés
A lezárást Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója hétfőn jelentette be a Facebook-oldalán.
A bejegyzésben Hegyi Zsolt azt írja: “tavaly, a két mozdony kisiklása rávilágított, hogy az ország egyik legfontosabb pályaudvarának felújítását fel kell gyorsítanunk. Vezérigazgatóként ezért az egyik legelső döntésem volt a Keleti program elindítása. Az „elsősegélyt” még tavaly nyáron megkapta a pályaudvar, hiszen a biztonság minden más szempontot megelőz. A munka oroszlánrésze azonban most jön: augusztus 25-től négy hétig teljes lezárás mellett elvégezzük azokat a nagyszabású felújítási munkálatokat, amelyek ahhoz szükségesek, hogy a pályaudvar zavartalan működését hosszú távon is biztosítsuk” – fogalmaz a posztban.
Hegyi Zsolt azt ígéri, az ideiglenes forgalmat igyekeznek úgy megszervezni, hogy az a lehető legkevesebb kényelmetlenséget okozza, de hozzátette, az utasok megértésére és együttműködésére így is szükségük lesz.
Cikkünk frissült.
