Kárigénylés helyett utazási lehetőséget is kérhetnek kárpótlásként a fizetésképtelenné vált Unitravel Kft. utazási iroda ügyfelei – közölte az MTI-vel kedden a Colonnade Biztosító.
Az érintettek az IBUSZ kínálatából választhatnak a korábban befizetett utazásukkal megegyező csomagot vagy új utazást.
Ehhez a szükséges dokumentumok benyújtásán kívül hozzá kell járulniuk ahhoz, hogy a biztosító a kárigény elszámolását közvetlenül az utazásszervezőnek teljesítse.
A Colonnade az utazás költségét a kárrendezési folyamat részeként rendezi az IBUSZ-szal. Amennyiben a választott utazás többe kerül az Unitravelnél befizetett összegnél, a különbözetet a károsultaknak kell kifizetniük.

A csődbe jutott Unitravel utasainak kárigényeit a közlemény szerint július 10-én kezdte meg feldolgozni a Colonnade Biztosító. A külföldön tartózkodó utasokat az IBUSZ-szal együttműködve hozzák vissza, ugyanis rajtuk keresztül foglalták le az utazásszervező charterhelyeit.
A benyújtandó iratok listáját és a nyilatkozati mintákat a Colonnade honlapján tették közzé, a dokumentumok beküldésének és a foglalás véglegesítésének a határideje augusztus 31.
A Unitravel szerint a külföldi irodák miatt mentek tönkre
“Sajnálattal értesítjük tisztelt Utasainkat és partnereinket, hogy az UNITRAVEL Kft fizetésképtelenségi helyzetbe került, így vállalásait nem tudja teljesíteni” – ez az üzenet fogadta már egy hete is a Unitravel magyar utazási iroda honlapjára látogatókat.
A cég szerint csődjük fő oka az, hogy néhány külföldi cég korlátlan pénzzel lépett be a magyar turisztikai piacra, és áron aluli ajánlatokkal, agresszív reklámmal kiszorította a hazai vállalkozásokat. Ezek a cégek veszteséggel működnek, de céljuk a piac uralása. Az utazási iroda úgy fogalmazott: „Megölték az Unitravelt.”
