A Booking.com szállásportál, belső üzenetküldő rendszerén keresztül terjedő csalásokra, egyre több TikTok-videó hívta fel a figyelmet az elmúlt időszakban – írja a Portfolio.hu. A felvételek tanúsága szerint a szélhámosok nemcsak e-mailben, hanem a foglalási felület hivatalos csatornáján keresztül is képesek megtévesztő üzeneteket küldeni, így könnyen hitelesnek tűnhetnek a hamis fizetési felszólítások.
Az esetek rávilágítanak arra, mennyire fontos a fokozott óvatosság még a megbízhatónak hitt platformokon is. A TikTok-felhasználók által megosztott történetek szerint a bűnözök célja egyértelmű: bankkártyaadatokat szerezni, lehetőleg minél gyorsabban, mielőtt a gyanútlan utazó észreveszi a turpisságot.

A Booking.com később törölte a gyanús üzeneteket, és a foglalások biztonságban maradtak – de a reakció csak órákkal később érkezett, és addigra más utasok már meg is adhatták érzékeny adataikat.
Az üggyel kapcsolatban a TikTok felhasználók a következőkre hívták fel általánosan a figyelmet:
- Soha ne kattintsunk ismeretlen vagy gyanús linkekre, még akkor sem, ha az üzenet látszólag hivatalos forrásból származik!
- Ha kétségek merülnek fel bennünk, mindig ellenőrizzük a Booking.com fiókunkon belül is az információkat, de soha ne a levélben kapott linken keresztül!
- A bankkártyaadatokat csak a foglaláskor, a hivatalos fizetési felületen adjuk meg – ha a szállásadó külön kér ilyesmit, az már önmagában gyanús!
2024 novemberétől 2025 januárjáig egy hasonló, kiterjedt adathalász csalássorozat sújtotta a Booking.com magyar felhasználóit. Akkor a szállásadók nevében küldtek e-maileket, amelyek egy, a Booking.com felületére megtévesztésig hasonlító oldalra irányították az áldozatokat.
Itt bankkártyaadataikat és a foglalás összegét kérték el tőlük, majd egy SMS-ben kapott kóddal történő megerősítést követően a csalók ismételten leemelték a foglalás árát a számlájukról. Három hónap alatt 112 magyar felhasználó vált áldozattá, és összesen mintegy 177 millió forint kár érte őket.
