Péntek kora reggel a Wizz Air egyik járata Budapestről indult Stockholm felé, ám egy villámcsapás miatt félbe kellett szakítani az utat – írta a Telex. A repülő végül Varsóban landolt, ahol az utasok átszálltak egy másik repülőgépre, és így mentek tovább tovább Stockholmba.
A fapados légitársaság időközben közleményt adott ki, melyben arról nyilatkoztat, hogy az eset során senki sem került veszélybe.
A Wizz Air szerint a mai repülőgépek villámvédelme fejlett, de ilyen eset után kötelező az alapos műszaki ellenőrzés. Ezért a gép Varsóban szakította meg útját, az utasokat pedig ott egy másik repülő szállította tovább.

A villámcsapás a repülőknél nem számít annyira ritka jelenségnek. A modern utasszállítókat úgy tervezik, hogy ellenálljanak ezeknek a külső hatásoknak. A gép borítása, különösen az alumíniumból vagy kompozit anyagokból készült részek jól vezetik az elektromosságot, így a villám energiája a repülőgép külső felületén cikázik végig, és a kijelölt pontokon – ilyenek lehetnek a szárnyvégeken vagy a farokrésznél – távozik.
A jól felépített védelem lehetővé teszi, hogy a nagyfeszültségű áram a repülő belső rendszereiben, illetve az utasokban nem tud kárt tenni. Ugyanakkor a villámsújtotta gépeket minden esetben alapos műszaki ellenőrzésnek kell alávetni.
A szakemberek ilyenkor a külső felületen, az elektromos rendszerekben és a kommunikációs eszközökben keresnek esetleges sérüléseket vagy meghibásodásokat.
Ha szükséges, cserélik az érintett alkatrészeket, mielőtt a gép újra szolgálatba állhat. A Telex erről is kérdezte a légitársaságot, amely szintén megerősítette, hogy szakértőik részletes vizsgálatot folytatnak, mielőtt újra szolgálatba állítják a Airbus A321neo gépüket.