Sokan még mindig nem tudják: negyvenezer forintos bírság jár érte, ha így vezetsz Szlovákiában
A középső sávban haladás az egyik leggyakoribb és legproblémásabb jelenség a D1-es autópályán, amely az északi szomszédunknál található. Sok autós még mindig nem tartja be a szabályokat, pedig ez nem csak veszélyes, hanem tilos is – írja az Infostart az Autószektor cikke alapján.
Sokan nem sorolnak vissza
A hatályos jogszabály szerint a középső és a bal oldali sáv kizárólag előzésre vagy kikerülésre szolgál, és miután az előzést befejezték, az autósoknak kötelességük visszasorolni a jobb sávba.
A gyakorlatban azonban sokan indokolatlanul haladnak a középső sávban, még akkor is, ha a jobb oldali sáv teljesen üres. Ez a viselkedés a forgalom felesleges akadályozásához vezet, növeli a balesetveszélyt, és arra készteti a járművezetőket, hogy jobbról előzzenek, ami szintén tilos és veszélyes manőver.

A D1 Szlovákia stratégiai fő úthálózati gerince, átszeli az országot kelet–nyugat irányban, több nagyvárost és határátkelőt kötve össze.
A pálya Pozsonytól (Bratislava) indul, és áthalad Trnaván, Trencsénen, Zsolnán, Žilinán, Martinon, Popradon, Eperjesen és Kassán, végül a szlovák–ukrán határon, Ungvár (Uzhhorod) irányában ér véget. A teljes tervezett hossza körülbelül 512 km, melyből 2023‑ra kb. 396 km már használható A hálózat teljes kiépülése csak 2040 körülre várható.
A pályahasználat többségénél (kivéve Bratislava környéki rövid szakaszokat) elektronikus matrica szükséges – ez a rendszer Szlovákia egész hálózatán érvényes.
A helyi rendőrség folyamatosan figyelmeztet erre a problémára, hangsúlyozva, hogy a középső sáv használata csak akkor megengedett, ha a forgalom olyan sűrű, hogy minden sáv tele van.
A szabályszegők akár 100 eurós (közel 40.000 forintos) bírságra is számíthatnak.
A középső sávban haladás a forgalom felesleges lassítását és veszélyes helyzeteket idéz elő, ezért fontos a szabályok betartása mindannyiunk biztonsága érdekében.
