A Ryanair hivatalos oldalán hazugozza le a Magyar Nemzetet

Szloboda Csaba
Nem is kell ahhoz jegyet sem rendelni, elég felmenni a fapados hivatalos weboldalának magyar változatára, és ott virít angol nyelven, miért vádolja hazugsággal a lapot a légitársaság.

Az extraprofitadó kérdésében igen komoly ívet húzott az, amikor a Ryanair az utasokra továbbterhelve azt vitában szállt a kormánnyal, egész pontosan Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszterrel .

A múltheti adok-kapok egyik érdekes mellékszálának bizonyult a Magyar Nemzet cikke, melyben arról számoltak be, hogy tömegesen váltják vissza a már különadóval megterhelt jegyeket az utasok. 

Mindezt azonnal cáfolta a Ryanair, jelezve, hogy a jegyek legfeljebb 3 százalékát mondták vissza. 

A légitársaság ezt nyomatékosítva most már a saját weboldalán nevezi hazugnak a Magyar Nemzetet – írja a 444.hu. Elég csak felmenni a cég hivatalos magyar felületére: közvetlenül az úti célok szűrési rész alatt jelenik meg egy angol szöveg, mely magyarul az alábbi módon néz ki:

Hamis állításokat közölt a Magyar Nemzet – A július 1. után utazó Ryainair-ügyfeleknek kevesebb, mint 3 százaléka döntött az út lemondása mellett

Ha valaki pedig tovább olvasna a sztorival kapcsolatban, akkor elég csak a “Bővebben” feliratra kattintani, mely után már egy újabb oldalon, de szintén angol nyelvű szöveg jelenik meg, 

Itt már részletesebb leírással találkozik az olvasó, amelyben kifejtik, hogy az utasaik mintegy 97 százaléka döntött úgy, hogy megtartja a megvásárolt jegyét, amit július elseje után már a különadó összege is terhel.

Ahogyan minden eddigi nyilatkozatukban, itt is finoman szólva értelmetlennek nevezték ezt az adóformát, különösen úgy, hogy szerintük utoljára a pandémia előtt volt a Ryanair nyereséges. 

Külön hangsúlyozták, hogy extraprofitadó bevezetésével magyar családok ezreinek fog megdrágulni a Magyarországról és Magyarországra történő utazás.

Úgy vélik mindezért Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszternek kellene bocsánatot kérnie.