Ha megtudod, miért van mindig hideg a repülőgépeken, rögtön elszáll a mérged
A repülőgépen utazók gyakran tapasztalják, hogy a nyári meleg ellenére a fedélzeten hűvös van, ezért sokan takarót vagy pulóvert is visznek magukkal az útra. Ez nem véletlen: a hidegebb hőmérsékletnek biztonsági és egészségügyi okai vannak.
Fontos, hogy jó legyen a hőmérséklet
A hideg fő oka a repüléstechnológiában keresendő: a hűvös levegő
hozzájárul ahhoz, hogy a pilótafülke műszerei és a repülőgép létfontosságú rendszerei optimális hőmérsékleten működjenek,
valamint a fedélzeten található vészhelyzeti felszerelések is megfelelő állapotban maradjanak. Így a hideg levegő közvetett módon a repülés biztonságát szolgálja.

A másik, talán még fontosabb ok egészségügyi: egy 2008-as tanulmány szerint
hűvösebb környezetben kisebb az esélye annak, hogy az utasok repülés közben elájuljanak.
A túl magas hőmérséklet növelheti a keringési problémák és a rövid ideig tartó eszméletvesztés kockázatát, különösen a felszállás és leszállás idején, amikor a kabinnyomás változása fokozottan terheli a szervezetet.
A régebbi repülőgépeken jellemzően hidegebb van, mivel a légnyomás- és hőmérséklet-szabályozás kevésbé fejlett. Az újabb gépek fedélzetén viszont fejlett rendszerek optimalizálják a nyomás és hőmérséklet arányát, így az utasok kevésbé érzik kellemetlennek a hideget. A fedélzeti hőmérsékletre azonban mindig érdemes felkészülni: a hidegre érzékeny testrészeket, például a kezet és a lábat célszerű védeni. A vastag zokni, egy könnyű pulóver vagy kardigán sokat segíthet abban, hogy a repülés kellemesebb legyen.

