A világ minden tájáról özönlenek a vendégek Münchenbe az Oktoberfestre, amely évente több mint hatmillió látogatót vonz. A rendezvény ideje alatt sokan a tömegközlekedést választják, hogy elkerüljék a parkolási nehézségeket és gondtalanul élvezhessék az ünneplést: számukra nagy könnyebbséget jelent ez az új kísérleti projekt.
Egyszerűbb jegyvásárlás minden érkezőnek
Az idei évben a Münchner Verkehrs- und Tarifverbund (MVV), a város tömegközlekedési vállalata egy különleges kísérleti projektet indít, hogy megkönnyítse a jegyvásárlást a fesztiválra érkező turisták számára. München eddig is híres volt az innovációról, most pedig új digitális megoldással segíti a látogatókat.

Gyakran problémát jelent, hogy a turistáknak minden városban más-más közlekedési alkalmazást kell letölteniük a jegyvásárláshoz, ami kényelmetlen és időigényes. Azok, akik Németország-bérlettel (Deutschlandticket) rendelkeznek, most is többletköltség nélkül használhatják a tömegközlekedést, ám mások számára is született egy új lehetőség a jegyvásárlásra.
Ez az újítás a Web2Wallet nevű szolgáltatás, amely tulajdonképpen egy online jegybolt.
A rendszer lehetővé teszi, hogy a turisták közvetlenül a böngészőből vásároljanak napijegyet, majd azt egyszerűen elmentsék az okostelefonjuk pénztárca alkalmazásába. Így nem szükséges külön applikációt letölteni, a jegy mindig kéznél van a mobilon.
A kezdeményezés célja, hogy gördülékenyebbé tegye a közlekedést a világ egyik legnagyobb sörfesztiváljára érkező látogatók számára: egyben azt is tapasztalhatjuk, hogy München nemcsak a sörről, hanem a digitális innovációról is ismert.

